"موگرینی" در پارلمان اروپا باردیگر خواستار تشکیل کشور فلسطینی می‌شود

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در نشستی در پارلمان اتحادیه اروپا درخواست خود را برای تشکیل کشور فلسطینی تکرار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، موگرینی همچنین خواهد گفت جهان دیگر توان تحمل جنگی دیگر در غزه را ندارد. 

تلاش برای تشکیل کشور فلسطینی به طور فزاینده ای در پارلمان های سراسر اروپا افزایش یافته است و سوئد ماه گذشته یکصد و سی و هفتمین عضو سازمان ملل شد که به طور رسمی فلسطین را به رسمیت می شناسد. 

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که تنش ها میان فلسطینیان و اسراییلی ها افزایش یافته است ، مسئله ای که منجر به سفر موگرینی به منطقه و درخواست وی در هشتم نوامبر در سفر به غزه برای به رسمیت شناختن فلسطین شد. 

این درحالی است که پارلمان های اروپایی در حال به رسمیت شناختن فلسطین هستند. در ماه اکتبر نمایندگان پارلمان انگلیس  و ایرلند به رسمیت شناختن فسطین رای مثبت دادند. 

اوایل این ماه نیز پارلمان اسپانیا به طرحی که حزب سوسیالیست برای به رسمیت شناختن فلسطین ارائه کرده بود تقریبا به اجماع رای مثبت دادند و از دولت اسپانیا خواستند فلسطین رابه رسمیت بشناسد. 

بیست و هشتم نوامبر نیز قرار است طرحی مشابه در پارلمان فرانسه به رای گذشته شود. همچنین قرار است یازدهم دسامبر طرحی مشابه به پارلمان دانمارک ارائه شود. 

پارلمان اروپا قرار است روز پنجشنبه درباره این مسئله رای گیری کند و در ماه دسامبر نیز در نشستی که با حضور همه اعضا برگزار می شود باردیگر این مسئله را بررسی خواهد کرد. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار