حائری اظهارداشت:در تلاشیم تا پايان امسال سهم انرژي هاي نو ( نيروگاه هاي بادي و خورشيدي) را در مقایسه با سال گذشته به دو برابر برسانيم. همچنين در پايان سال 94 اين رشد نسبت به پايان سال 93 دو برابر خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همایون حائري مدير عامل شركت توانير در جلسه بررسي و تحليل پروژه هاي شركت سهامي برق منطقه اي گيلان بابیان اینکه شرايط نه پايدار و نه بحراني است، افزود: صنعت برق كشور مجموعه اي از علوم مهندسي، اجتماعي واقتصادي است و نبايد در اين مجموعه فقط به منابع مالي در انجام پروژه ها نظر داشته باشيم و بايد اميد به آينده داشت و مشكلات را حل كرد.

مدیرعامل توانير افزود: بايد با استفاده از راه حل هاي جديد ، فكرهاي جديد و طرح هاي خاص در كنار تامين منابع مالي كه يك اصل بنيادي است بر مشكلات غلبه كنيم.

* الویت بندی پروژه برق

وي با تاكيد بر لزوم اولويت بندي در اجراي پروژه ها، گفت: در شرايط سخت كه با محدوديت هاي نقدينگي و ساير مسائل روبه رو هستيم بايد پروژه ها را اولويت بندي و متناسب با منابع، آنها را عملياتي كنيم.

مديرعامل توانير تصریح کرد: از اولويت هاي مهم ما در حال حاضر پروژه ملي نيروگاه پره سر است كه بايد تمام تلاشمان را بر اجراي اين پروژه متمركز كنيم.

حائري ادامه داد: بخش گازي و بخار نيروگاه سيكل تركيبي پره سر گيلان تكميل شده است.

وي افزود: با تكميل خطوط خروجي اين نيروگاه در تابستان سال آينده ، از تمام ظرفيت اين نيروگاه كه نزديك به 1000 مگاوات است ، بهره مند خواهيم شد.

حائري اظهارداشت: خوشبختانه اجراي پروژه خط نيروگاه، پيشرفت خوبي داشته و گلوگاههاي مالي اين پروژه نيز مشخص شده است و با كمك هاي مالي كه به اين پروژه خواهيم داشت ، اين طرح تا پايان سال جاري تكميل مي شود.

وي افزود : با توجه به وضعيت جغرافيايي و زيبايي خاص منطقه شمال كشور ، مخصوصا گيلان طرح هاي اين منطقه با در نظر گرفتن مسائل محيط زيست و مبلمان شهري اجرايي خواهد شد.

مديرعامل توانير تصريح كرد: درطراحي هاي پست ها و خطوط در اين منطقه بايد حساسيت لازم وجود داشته باشد و مطالعات خوب و دقيق و با نگاه به محيط شهري و محيط زيست اجرايي شود.

*كاهش تلفات اولويت اصلي


وی درخصوص جايگاه صنعت برق كشور گفت:صنعت برق كشور با 72 هزار مگاوات ظرفيت نصب شده ، قدرت اول منطقه از نظر توليد برق است .

حائري تاكيد كرد: صنعت برق هيچ گاه مانع توسعه كشور نبوده و هميشه تامين برق را به موقع تضمين كرده است.

وي گفت: اكنون كليه روستاههاي بالاي 10 خانوار كشورمان از نعمت برق برخوردارند و اين در حالي است كه حدود يك ميليارد نفر در جهان همچنان از نعمت برق محروم هستند.

وي در خصوص تلفات انرژي شبكه هاي برق بيان داشت:تلفات انرژي الكتريكي هم اكنون حدود 5/15 درصد است كه قرار است با يك طرح جهادي ، علمي و تخصصي تلفات را درطول يك سال به زير 10 درصد برسانيم.

مديرعامل توانير ادامه داد: اين استاندارد در كشورهاي پيشرفته دنيا زير 10 درصد است كه اميدواريم با فعاليتهايي كه در صدد انجام آن هستيم بتوانيم ظرف يك سال به اين استاندارد دست پيدا كنيم.

*رشد 4 برابری انرژی های نو تا پایان 94


حائري همچنين در خصوص بهره گيري از انرژي هاي نو نيز گفت: با وجود آنكه در كشور اقدام هاي زيربنايي خوبي در زمينه استفاد از انرژي هاي نو صورت گرفته است، اما همچنان نياز به زمان داريم تا بتوانيم شاهد خروجي فعاليتهاي انجام شده باشيم.

مديرعامل توانير اظهارداشت:در تلاشیم تا پايان امسال سهم انرژي هاي نو ( نيروگاه هاي بادي و خورشيدي) را در مقایسه با سال گذشته به دو برابر برسانيم. همچنين در پايان سال 94 اين رشد نسبت به پايان سال 93 دو برابر خواهد بود.

برچسب ها: برق ، تلفات ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار