صادرات 32 ميليارد دلاري ايران از ابتداي امسال تا کنون

در هفت ماهه امسال 31 ميليارد و 900 ميليون دلار کالا از ايران صادر شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مديرکل دفتر برنامه ريزي و تجارت سازمان توسعه تجارت ايران امروز با اعلام خبر در سمنان گفت : اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه امسال 16 درصد افزايش دارد .

فرهاد نوري افزود: ارزش هر تن صادرات کالاي کشور ، امسال  به 450 دلار و هر تن کالاي وارداتي به يک هزار و 222 دلار رسيده است.

وي ميانگين هر تن صادرات کالاي کشور را يک چهارم هر تن کالاي وارداتي به کشور عنوان و تصريح کرد : نسبت قيمت صادرات به واردات کالا در کشور در حال افزايش است و نسبت ميزان صادرات به واردات يا شاخص  " صاوا " رشد مطلوبي داشته است.

نوري با بيان اينکه تجارت ايران با  عراق ، ترکمنستان ، چين ، هند و ترکيه بيشتر از ساير کشورهاست افزود : هدف فعلي تجارت ايران ، ملحق شدن به سازمان جهاني تجارت WTO  است .

وي افزود : الحاق به سازمان جهاني تجارت ، در ماده 104 برنامه پنجم توسعه ديده شده و اميدواريم اين موضوع در برنامه ششم هم لحاظ شود تا مشکلات صادرکنندگان در تعرفه هاي هزينه هاي ورود به بازارهاي هدف کاهش يابد .

مديرکل دفتر برنامه ريزي و تجارت سازمان توسعه تجارت ايران خاطر نشان کرد : بانک جهاني رتبه ايران در تجارت جهاني و شاخص کسب و کار از رتبه 52 به 148 ارتقا يافته که اين علامت مثبتي در توسعه فعاليت هاي اقتصادي ايران است .

نوري براي شرکت در آيين تجليل از 12 صادرکننده برتر استان به سمنان آمده است .

در اين مراسم از توليدکنندگان برتر در زمينه هاي فروسيليس ، سيمان ، ظروف پلاستيکي، مواد خوراکي و مواد شوينده ، لوازم خانگي و سيم و کابل قدرداني شد.

در استان سمنان حدود دو هزار واحد صنعتي، توليدي و معدني فعال است و امسال بيش از 43 هزار تن کالا به ارزش حدود 89 ميليون دلار به کشورهاي خارجي صادر کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، ارز ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار