تکميل عمليات حفاري 101 حلقه چاه نفت و گاز در 8 ماه نخست امسال

101 حلقه چاه نفت و گاز از ابتداي امسال تاکنون تکميل و به واحدهاي متقاضي تحويل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران معاون مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري امروز گفت : با تلاش مستمر کارکنان عملياتي ، پشتيباني و اجرايي اين شرکت ، حفاري 12 حلقه چاه ، 246 روز زودتر از برنامه از سوي کارفرما محقق شد که از نظر توليدي شدن زودهنگام چاه، ترخيص دکل حفاري ، شتاب بخشيدن به اجراي طرحها و ابعاد اقتصادي بسيار ارزشمند است.

 مکوندي افزود : از شمار چاههاي حفاري شده امسال 51 حلقه توسعه اي توصيفي ، يک حلقه اکتشافي و 49 حلقه تعميري بود که 72 حلقه آن در گستره عملياتي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب ، 9 حلقه براي شرکت نفت مناطق مرکزي ، 7 حلقه براي شرکت نفت فلات قاره ، 2 حلقه براي شرکت مهندسي و توسعه نفت و 9 حلقه در قالب طرحهاي حفاري کليد در دست صورت گرفت.

وي با اشاره به اولويت بخشي به طرحهاي حفاري در ميدانهاي مشترک گفت: هم اکنون حدود 30 درصد توان عملياتي اين شرکت در ميادين مشترک نفت و گاز در بخش خشکي و دريايي از جمله در ميادين آزادگان، ياران و پارس جنوبي به کار گرفته شده است.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري با اشاره به استقرار و فعاليت 74 دکل حفاري خشکي و دريايي اين شرکت در مناطق نفت خيز10 استان کشور افزود : با توجه به گستردگي کار ، امسال پايان آبان ماه ، 92 مورد جابجايي دکل هاي حفاري داشتيم که در نوع خود، حجم کار بالايي است.

شرکت ملي حفاري ايران از شرکت هاي بالادستي تابع شرکت ملي نفت ايران است که حوزه ستادي آن در اهواز تمرکز دارد و بخشي وسيع از عمليات حفاري و خدمات جانبي اين صنعت را در مناطق نفت خيز کشور ارائه مي دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حفاری ، عملیات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار