خیابان میرداماد به خیمه‌ تعزیری امام حسین(ع) مزین شد

سرپرست گروه تعزیه خوانی گفت: خیمه‌ی عزای امام حسین(ع) از دوم آذر ماه و با اجرای اساتید تعزیه خوانی در بلوار میرداماد برپا شده است.

صادق نجفی(صدار) سرپرست گروه تعزیه خوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مراسم تعزیه خوانی به مدت 5 شب و از ساعت 19 در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی جنوبی برگزار می‌شود افزود:  این مراسم با تعزیه‌ی حضرت مسلم (ع) شروع شده و با تعزیه‌ی بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) در شب شهادت دخت 3 ساله‌ی امام حسین(ع) پایان می‌یابد.

نجفی در ادامه گفت: در این مراسم از مقتل لهوف سیدبن طاووس به عنوان معتبرترین مقتل کربلا و همچنین موسیقی‌های ایرانی و سازهایی همچون طبل، نی، دهل و شیپور استفاده شده است که در اجرای آن 14 نفر حضور دارند.
 
گفتنی است در این برنامه علاوه بر ایفای نقش امام حسین (ع) با نقش‌آفرینی حاج صادق نجفی، اساتید تعزیه خوانی همچون استاد رضا حیدری ، سید محسن هاشمی،‌مرتضی صفاریان، مرتضی شاه حسینی و داوود آبایی حضور دارند و در مدت این پنج شب تعزیه حضرت مسلم(ع) حضرت ابوالفضل (ع) حضرت حر(ع)،‌حضرت علی اکبر (ع) و بازار شام با مشارکت هیئت محبان فاطمه (س) (شهدای تبلیغات لشگر 27 محمد رسول‌الله ) و هیئت یاحسین(ع) و شهرداری منطقه 3 تهران تدارک دیده شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تعزیه ، خیمه ، میرداماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار