رئیس دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران:

فضای مجازی در دانشگاه‌ها به مرحله ظهور رسیده است/ رایزنی‌ها برای همکاری با 4 کشور مهم خارجی ادامه دارد

کاویانی با اشاره به پیشرفت چشمگیر ایران و آمادگی آن در گسترش رشته های مشترک علوم پزشکی به صورت تدریس مجازی از رایزنی ایران با کشورهای اروپایی، آمریکایی و اسپانیا برای گسترش دانشکده مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کاویانی رئیس دانشکده مجازی دانشگاه تهران در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی با اشاره به این که فضای مجازی در دانشگاه‌ها به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی و تدریس مجازی به مرحله ظهور رسیده است گفت:‌ مهمترین وظیفه دانشگاه‌ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز با توانمندی و اطلاعات علمی بالا برای کشور است که در این میان تربیت نیروهای متخصص به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی بر اساس فناوری‌های به روز و نوین بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات دانشکده مجازی دانشگاه تهران این است که بنا به درخواست کشورهای آمریکایی، اروپایی و همچنین اسپانیا برای راه‌اندازی دانشگاه مجازی علوم پزشکی پای میز مذاکره آمده و در این ارتباط در حال رایزنی با دانشگاه‌های مطرح این کشورهاست و به زودی تا سال آینده جامع‌ترین و بزرگترین دوره آموزش مجازی برای  رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به جز رشته‌های جراحی به صورت سراسری و بین‌المللی راه اندازی می‌شود. 

وی در خصوص اقدامات دانشکده مجازی برای ادامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین المللی با سراسر دنیا تاکید کرد: طی سال‌های قبل فعالیت‌های موثری در برقراری ارتباط با سایر مراکز مطرح دنیا که در یادگیری الکترونیکی فعال هستند انجام شده است. در یک سال گذشته نیز در حوزه معاونت بین الملل دانشکده مجازی تلاش چشمگیری برای افزایش ارتباطات و تبادل نظرات انجام شده که با توجه به این کوشش‌ها و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفقیت‌هایی نیز به دست آمده که با نهایی شدن تفاهم نامه‌ها اعلام خواهد شد. به این شکل امکان برگزاری دوره‌های مشترک فراهم شده و همچنین پذیرش مشترک دانشجو در سطح دانشگاه‌های همکار تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار