حمایت سازمان بهزیستی از بیماران pku

سازمان بهزیستی کشور با انعقاد تفاهم نامه ای از بیماران pku حمایت غذایی به عمل می آورد.

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت : سازمان بهزیستی کشور در راستای اجرای ماده 3 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تفاهم نامه ای را با شرکت آی سودا  در جهت حمایت از بیماران pku به امضا رساند.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در جهت تهیه محصولات ویزه برای افراد مبتلا به بیماری  pku است که با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط به امضا رسید.

معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اعمال نظارت دقیق بر کیفیت محصولات تولیدی، معرفی مصرف کنندگان به شرکت ، برگزاری جلسات با خانوادهای pku  و دعوت از شرکت جهت حضور در نمایشگاه های مرتبط و معرفی تولیدات شرکت به جامعه هدف سازمان از جمله تعهدات سازمان بهزیستی کشور است.

گفتنی است؛ بیماری پی کی یو نوعی اختلال ارثی است که از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود نوزاد مبتلا به علت کمبود آنزیم مخصوصی در کبد خود، قادر به هضم فنیل آلانین نیست.در نوزادان مبتلا به این بیماری مصرف غذاهای پروتئینی از جمله شیر مادر و یا شیر خشک معمولی باعث افزایش شدید غلظت خونی «فی» و تجمع آن در بافت های مختلف بدن می شود و رشد و تکامل مغز و اعصاب را مختل می کند و به ضایعه مغزی و یا عقب ماندگی ذهنی پایدار منجر می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار