تجردگرایی جوانان ثمره روابط ضعیف خانواده‌ها

یک جامعه‌شناس گفت: روبط ضعیف خانوادگی و عدم درک متقابل در خانواده باعث گرایش جوانان به زندگی مجردی می‌شود.

امان‌الله قرایی مقدم جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تجردگرایی در جوانان افزود:عدم توجه خانواده‌های به یکدیگر، درک نشدن نیازهای و خواسته‌های جوانان در خانه و نداشتن حریم خصوصی مختص خود باعث سرخوردگی در جوان شده و او را مشتاق به ترک خانه و زندگی مجردی می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: این نکته را هم باید درنظر بگیریم که با تمام آسیبهایی که برخی از این تجردگرایی برای جامعه به همراه دارد با این وجود جامعه به افراد مستقلی که از وابستگی‌هایشان کاسته شده و می‌توانند مسئولیت کارهای خود را به تنهایی برعهده بگیرند نیز نیاز دارد.

قرایی مقدم با بیان این مسئله که جدا شدن نوجوانان کم سن از خانواده خطرات زیادی باری جامعه به همراه دارد اظهار داشت: هنگامی که فرد از خانواده دور می‌شود کنترل و نظارت خانواده بر وی ضعیف شده و امکان گرفتار شدن به انواع آسیبهای اجتماعی برایش فراهم می‌شود البته هر چه سن افراد کمتر بوده و در سنین نوجوانی باشند ابتلا به این آسیبها خطرناکتر خواهد بود.

این جامعه‌شناس در رابطه با تاثیر فیلمهای ماهواره‌ای بر بلوغ زودرس جوانان افزود: دیدن فیلمهای ممنوعه ماهواره‌ای در سنین کم منجر به بلوغ زودرس در سنین نوجوانی در انحرافی اخلاقی می‌شود که این امر ممکن است به جدایی از خانواده و ترک خانه منجر می‌شود.

وی در زمینه راهکارهای مقابله با افزایش تجرد‌گرایی در جامعه‌ خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکلات صدا و سیما باید با نمایش برنامه‌های آموزشی، ویژه‌‌ آموزش روابط متقابل در خانواده و پخش فیلمهای آموزنده در راستای تحکیم بنیان خانواده در جهت کاهش این معضل گامهای اساسی بردارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار