جوادی‌ارجمند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آل‌خلیفه با تعرض به "شیخ قاسم" فشار مردمی را برای سرنگونی دولتش افزایش می‌دهد

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: علمای دینی نزد مردم بحرین از جایگاه خاصی برخوردارند و آل خلیفه با اینگونه کارها تنها فشار مردمی را برای سرنگونی حکومت خود افزایش داده است.

"محمدجعفر جوادی‌ارجمند" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمله نیروهای آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم عالم بحرینی، گفت: علمای دینی نزد مردم بحرین از جایگاه خاصی برخوردارند و آل خلیفه با اینگونه کارها تنها فشار مردمی را برای سرنگونی حکومت خود افزایش داده است.
 
وی با بیان اینکه چنین سیاست‌هایی به آگاهی و بیداری هرچه بیشتر مردم منجر خواهد شد،‌ اظهارداشت: دولت عربستان نیز در جریان صدور حکم اعدام شیخ نمر چنین اشتباهی را مرتکب شد و مسلمانان نباید اجازه دهند تعرض به علمای اسلام به امری عادی از سوی حکومت‌ها تبدیل شود.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه چنین حرکت‌های خشونت‌آمیز و غیرمتعارفی در پی عدم مشارکت مردم در انتخابات مجلس بحرین شکل گرفت، تصریح کرد: مردم بحرین با تبعیت از علمای خود از آمدن پای صندوق‌های رای سر باز زدند و این امر موجبات عصبانیت آل خلیفه را بوجود آورد.

جوادی ارجمند در پایان با تاکید براینکه هرقدر حرکت‌ها به سمت تکفیری و فشار بر مردم برود، خشم مسلمانان را بیشتر برمی‌انگیزد، خاطرنشان کرد: راه‌کارهای سیاسی و دیپلماسی باید مد نظر حکومت‌های منطقه قرار گیرد و حکام منطقه باید بدانند که با رفتارهای خشونت‌آمیز راه به جایی نخواهند برد و در غیر این‌صورت مسلمانان سکوت نخواهند کرد و بساط ظلم آل خلیفه برخواهند چید.

انتهای پیام/
برچسب ها: جوادی ، ارجمند ، شیخ ، عیسی ، قاسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار