هاشمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

تحویل 300 هزار واحد مسکن مهر / نیاز 700 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس مسکن مهر

استاندار تهران از تحویل 300 هزار واحد مسکونی مسکن مهر ونیاز 700 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس آن خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس کشور که به طورنمادین در مدرسه دخترانه دوره اول عفاف منطقه 2 برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: هر سال در چنین روزی مانور زلزله برگزار می‌شود و یکی از مباحثی که باید استمرار داشته باشد آموزش و پرورش دانش آموزان‌ در برابر زلزله است زیرا با برگزاری یک مانور نمی‌توانیم ذهن دانش آموزان‌ را در برابر زلزله آماده کرد بلکه آموز‌ش‌ها باید توسط آموزش و پرورش و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مستمر باشد.

وی افزود:همزمان در سراسر کشور زنگ هوشیاری در برابر زلزله نواخته شد تا همه‌ی دانش آموزان با موضوع مقابله با حوادث غیر مترقبه آشنا شوند.

هاشمی در خصوص وضعیت ایمنی مدارس عنوان کرد: در تهران برای نوسازی و یا مقاوم سازی و ساخت مدارس حدود 3 هزار میلیارد تومان پول نیاز است که از این رقم 2300 میلیارد تومان نوسازی و مقاوم سازی مدارس و 700میلیارد توامان به ساخت مدارس مسکن مهر اختصاص دارد که پرداخت این رقم در توان دولت نیست.

استاندار تهران با اشاره به ساخت 300 هزار واحد مسکونی در مسکن مهر گفت: خیرین مدرسه ساز کارهای ارزنده‌ای انجام داده‌اند اما باید به تهران اولویت بیشتری داد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌ها را اولیای دانش آموزان که توان مالی دارند باید تامین کنند،افزود: 3 هزار میلیارد تومان هزینه برای ساخت ومقاوم سازی مدارس رقم بالایی است که دربودجه استانداری این توان نیست بنابراین به کمک مردم نیاز است.

استاندار تهران در خصوص وضعیت مدارس شهرستان‌های تهران، اظهار داشت: شهرستنان‌های تهران وضعیت بهتری دارند اما در تهران مدارسی با قدرت 100 سال وجود دارد که نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی در پایان در خصوص پرداخت 5 درصد از سهم عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش گفت: در تهران این موضوع در اختیار شهرداری است و فرمانداری در این خصوص دخالتی ندارد اماپیگیری‌ها درحال انجام است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، مهر ، اعتبار ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار