تایمز او اسرائیل تشریح کرد

موضع رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در قبال ایران چیست؟

گزارش‌های منتشرشده حاکی از این است که رئیس جدید احتمالی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تنها در صورتی حاضر به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خواهد شد که این مسئله مانند شمشیر بر روی گلوی اسرائیل قرار گرفته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری تایمز آو اسرائیل در گزارشی با تشریح موضع رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: "گادی ایزنکوت" که قرار است جانشین "بنی گانتس" شود، قاطعانه حمله نظامی را با هدف توقف برنامه هسته‌ای ایران رد کرده است و تنها در صورتی موافق این امر است که برنامه هسته‌ای ایران به یک تهدید سریع علیه اسرائیل تبدیل شود.

 بر اساس این گزارش، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش تحلیلی خود در این‌باره آورده است: وی که هم‌اکنون معاون رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل است، بر این عقیده خود که اسرائیل نباید به ایران حمله کند، پافشاری می‌کند، مگر اینکه شمشیر تهدید ایران گلوی اسرائیل را بفشارد. این عبارت نخستین بار توسط "میر داگان"، رئیس سابق موساد در چهار سال قبل مطرح شد و داگان پس از آن بارها تاکید کرد که ایده حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران احمقانه‌ترین چیزی است که وی تاکنون شنیده است.

داگان همچنین در آن دوران تاکید کرد که هر کس که انجام این حمله را در ذهن خود می‌پروراند، باید بداند که با انجام این کار در حال کشاندن اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای است که این رژیم نمی‌داند چطور باید از آن خلاصی یابد. چالش‌های امنیتی که اسرائیل در این شرایط با آن مواجه می‌شود، به شدت غیرقابل تحمل خواهد بود. 

اکنون نیز ایزنکوت همین ایده را تکرار می‌کند و بر این ایده تاکید دارد که اسرائیل به عنوان آخرین گزینه باید به ایران حمله نظامی کند. همان نکته‌ای که تمامی روسای سازمان‌های امنیتی اسرائیل از جمله بنی گانتز، رئیس فعلی ستاد مشترک ارتش، تامر پاردو، رئیس موساد و یورام کوهن، رئیس شین بت(سازمان امنیت داخلی اسرائیل) بر آن تاکید دارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که وعده داده است اگر لازم باشد به تنهایی ایران را متوقف خواهد کرد، بارها با خشم و غضب درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی در ماه‌های اخیر صحبت کرده و درخواست کرده است که برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل برچیده شود. 

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، نخست‌وزیر اسرائیل معرفی رئیس جدید ستاد مشترک ارتش را به مدت دو هفته به تاخیر انداخته است تا شاید بتواند از این تاخیر برای پیدا کردن کاندیدای دیگری که شباهت کمتری به گانتز داشته باشد، بهره ببرد.

اعضای دولت نتانیاهو بارها گانتز را به دلیل اینکه پایان جنگ 50 روزه در غزه را به خروج اسرائیل از تنگنا تعبیر کرده بود، مورد انتقاد قرار داده‌اند و برای انتخاب یک افسر ارشد به عنوان جانشین وی که مواضع خصمانه‌تری نسبت به او داشته باشد، تلاش کرده‌اند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: ازینکوت مانند گانتز یک فرد میانه رو است که خواهان اجتناب از ورود اسرائیل به هر نوع جنگ تا حد ممکن است، و هدف وی این است که بدون داشتن استراتژی مشخص برای خروج از شرایط جنگی، اسرائیل هرگز وارد جنگ نشود.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: ایزنکوت برای انتخاب شدن به این سمت هم مورد حمایت بنی گانتز و هم مورد حمایت موشه یعلون، است و در نهایت نتانیاهو تصمیم گرفت برای اینکه یعالون را به دشمنی با خود برنیانگیزد، تصمیم به پذیرش این انتخاب گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار