بیش از 733هزار نفر مزین به نام و القاب امام هفتم

بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از 733هزار نفر در ایران مزین به نام، القاب و کنیه‌‌های امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم (ع) هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از 157 هزار نفر در ایران موسی نامگذاری شده اند و نام ابوالحسن که از فراوانترین کنیه های امام هفتم شیعیان است قریب به 30هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

همچنین نام‌های امین بیش از 202  هزار بار، کاظم بیش از 117 هزار بار، صالح نزدیک به 62 هزار بار و صابر نیز با ثبت بیش از 45 هزار بار از فراوانترین القاب امام موسی کاظم (ع) هستند که ایرانیان بر روی فرزندان خود نام نهاده اند.

«موسی» نام هفتمین امام معصوم (ع) ملقب به «کاظم» است. کاظم یعنی ساکت، خاموش، شخصی که خشم خود را فروبرد، در قرآن کریم «والکاظمین الغیظ » آمده است. امام موسی کاظم (ع) در دوران خلافت هارون الرشید عباسی در تنگنا و فشار بسیاری بوده است تا اینکه سرانجام علم و حلم و بردباری او خلیفه را به خشم آورد و او را در زندان با بدترین شکنجه‌های روحی و جسمی به شهادت رساند. امام موسی کاظم (ع) سرّ امامت شیعه که همان حکمت علوی است را در پرتو عقلانیت و اخلاق کاظمی حفظ کرد و آثار علمی بجا مانده از آن بزرگوار و احادیث حکمی و عرفانی او منابع روایی شیعه را قداست خاصی بخشیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: القاب ، کاظم ، نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار