آلمان به جاسوسی از شهروندان اين کشور در خارج متهم شد

سازمان اطلاعاتی آلمان به جاسوسی از شهروندان آلمانی مقیم خارج متهم شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزار ریانووستی، گزارش های منتشر شده حاکی است سازمان اطلاعاتی آلمان به جاسوسی از شهروندان آلمانی مقیم خارج متهم شده است.

این در حالی است که در آلمان قانونی برای تعیین چارچوب قانونی انجام عملیات جاسوسی وجود دارد. بر اساس این قانون، سازمان اطلاعات آلمان از جاسوسی از اتباع این کشور منع شده است.

روزنامه لوکال با اشاره به سخنان "استفان بورنبام" یکی از کارمندان سابق آژانس اطلاعاتی آلمان اعلام کرد با این حال، آژانس اطلاعاتی آلمان بر این باور است نمی تواند در زندگی خصوصی شهروندان این کشور - که برای شرکت های خارجی کار می کنند - سرک بکشد اما ارتباطات حرفه ای این افراد از این قانون مستثنی است.

او در کمیته تحقیقات" بوندستاگ "درباره جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا گفت:«" برخی افراد از این قانون مستثنی هستند . شهروندان آلمانی در یک سازمان خارجی می توانند نقش یک جاسوس را ایفا کنند . اما باید ثابت شود این افراد تنها کارمند آن شرکت های خارجی هستند یا اقدام به جاسوسی نیز می کنند."

تماس های تلفنی‌ای ایمیل های کاری به افراد نسبت داده نمی شوند بلکه به شرکت های نسبت داده می شود که آن افراد برایش کار می کنند. از این رو، اگر آن شرکت خارجی باشد ‌‌ ‌آژانس اطلاعات آلمان می تواند اطلاعات موجود در آن را رهگیری کند.

موضوع جاسوسی آژانس اطلاعاتی آلمان از شهروندان این کشور در سراسر جهان به سال 2013 باز می گردد، زمانی که "ادوارد اسنودن" مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعاتی محرمانه را فاش و اعلام کرد آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت غیر قانونی در حال اجرای برنامه های جاسوسی گسترده و جستجو در اطلاعات شخصی شهروندان این کشور و حتی رهبران کشورهای هم پیمان خود است.

در اکتبر 2013، یک رسوایی گسترده فاش شد، زمانی که "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان دریافت آژانس امنیت ملی آمریکا تماس های تلفنی او را استراق سمع می کند.

آژانس اطلاعاتی آلمان خود نیز در شماری از این رسوایی های مرتبط با جاسوسی ها دست داشته است. اوایل ماه ژوئیه، یک کارمند 31 ساله آژانس اطلاعاتی آلمان بازداشت شد و به افشای اطلاعات درباره تحقیقات کمیته ویژه درباره فعالیت های سازمان جاسوسی آلمان به آژانس امنیت ملی آمریکا اعتراف کرد.

در روز نهم ماه ژوئیه، "سدویچه زیتونگ" از بازداشت مظنون دوم درباره جاسوسی خبر داد که برای وزارت دفاع آلمان کار می کرد.

از نظر قانونی آژانس اطلاعاتی آلمان اجازه انجام عملیات جاسوسی در داخل این کشور را ندارد اما بر اساس گزارش لوکال، این آژانس در حال همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر آژانس های اطلاعاتی خارجی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار