ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه روز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی تاکید کرد دمشق نقض احتمالی مرزهای سوریه توسط ترکیه را تحمل نخواهد کرد چرا که این رفتار ممکن است زمینه ساز تقسیم کشور شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد نقض حریم هوایی سوریه توسط اعضای ائتلاف ضدداعش اهمیت کمتری نسبت به نقض احتمالی مرزهای زمینی سوریه توسط ترکیه دارد.

ولید المعلم تصریح کرد:" این یک مسئله بسیار حساس است. حریم هوایی سوریه در حال حاضر توسط هواپیماهای ائتلاف ضدداعش تحت فرماندهی آمریکا نقض می شود اما برای این کار می توان در آینده چاره اندیشی کرد. آنچه که وخیم تر است، نقض مرزهای زمینی ترکیه تحت عنوان ایجاد مناطق به اصطلاح حائل است. این کار می تواند به تجزیه سوریه به مناطق مختلف منجر شود بنابراین ما هرگز  چنین کاری را تحمل نخواهیم کرد."

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد حملات هوایی نیروهای ائتلاف ضدداعش به تنهایی برای از بین بردن تروریست های داعش کفایت نخواهد کرد. المعلم تصریح کرد: " به رغم حملات هوایی ائتلاف بر ضد مواضع داعش، این گروه هر روز بیشتر قدرت می گیرد و علت این مسئله کاملا مشخص است: ترکیه که متحد آمریکا محسوب می شود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را مبنی بر ضرورت قطع کردن مجاری تدارکاتی تروریست های داعش رعایت نمی کند. "

به گفته وزیر امور خارجه سوریه، تصمیم دولت های ترکیه و آمریکا برای آموزش دادن آن دسته از مخالفان مسلح سوریه که به زعم مقامات واشنگتن و آنکارا نیروهای مخالف میانه رو  سوریه هستند، می تواند به وخامت بحران سوریه منجر شود. ولید المعلم هشدار داد این اقدام آمریکا و ترکیه ممکن است بحران سوریه را وخیم تر و طولانی تر کند و زمینه ساز خشونت ها و خونریزی های بیشتر در سوریه شود. 

وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به این سوال که آیا دولت سوریه وعده داده است همکاریهای فنی و نظامی خود را با سوریه تقویت کند، تاکید کرد: " من فقط یک چیز می توانم به شما بگوییم و آن این است که روسیه سوریه را تنها نخواهد گذاشت."



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار