باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

شاه کلید آزادسازی صلاح‌الدین/ رسانه‌های خارجی و مقامات ایرانی در این‌باره چه گفتند؟ + فیلم

صلاح‌الدین یکی از استان‌هایی است که در چند ماه گذشته تحت اشغال تروریست‌های تکفیری بوده و پیشروی‌ها در این استان توسط ارتش عراق و نیروهای مردمی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ صلاح‌الدین یکی از استان‌هایی است که در چند ماه گذشته تحت اشغال تروریست‌های تکفیری بوده و پیشروی‌ها در این استان توسط ارتش عراق و نیروهای مردمی ادامه دارد.


ویژگی‌ جغرافیایی و توپولوژی استان صلاح‌الدین 

دانش‌نگار جغرافیایی Citypopulation درباره جغرافیا و توپولوژی این استان نوشت: صلاح‌الدین با وسعت 24 هزار و 363 کیلومتر مربع در شمال بغداد (تقریباً مرکز عراق) قرار دارد و مرکز این استان شهر تکریت است.  
 
این سایت ادامه داد: الشیرکات، بیجی، تکریت، توز، الدور، سامرا، بلاد و الفاریس از دیگر شهرهای این استان هستند.


 



 
پیشروی‌های ارتش عراق


تکریت

 
سایت Breakingnews درباره شهر شهر تکریت نوشت: تکریت شهری در 140 کیلومتری شمال بغداد روی رودخانه تگریس است که جمعیت آن در سال 2002 حدود 260 هزار نفر بوده است.  
 
Alalam گزارش داد: پس از آزادسازی پالایشگاه و شهر بیجی حالا نوبت به شهرهای دیگر است و ارتش آماده آزادسازی تکریت (همسایه بیجی) می‌باشد.





 بیجی

سایت Alalam درباره ویژگی‌های جغرافیایی این شهر نوشت: بیجی در 90 مایلی (140 کیلومتری) شمال موصل و 155 مایلی (250 کیلومتری) شمال بغداد قرار دارد. 

 
این سایت ادامه داد: بیجی به عنوان محلی که بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در آن قرار دارد توسط ارتش عراق آزاد شده و جستجوی خانه به خانه و گشتزنی در آن دیده می‌شود.  
 
سایت Dawn درباره آزادسازی تکریت نوشت: شهر بیجی دوباره توسط ارتش عراق بازپس گرفته شد و با آزادسازی این شهر نیروهای امنیتی این اجازه را پیدا می‌کنند تا به همسایه (تکریت) حمله کنند و آن را از چنگ افراط گرایان (تروریست‌ها) خارج کنند.  
 
سایت ABbc نوشت: نیروهای عراقی توانستند شهر راهبردی بیجی در شمال عراق را از دست تروریست‌ها آزاد کنند. 

این سایت ادامه داد: با آزادسازی بیجی تروریست‌ها هر چه بیشتر در تنگنا قرار گرفتند. (چون ارتباط تکریت با بیجی قطع شد)


 
Foxnews گزارش داد: سربازان عراقی شهر بیجی را از دولت اسلامی (تروریست‌های داعش) بازپس گرفتند. این شهر استراتژیک که در 155 مایلی شمال بغداد قرار دارد باعث می‌شود تا در آینده تکریت هم آزاد شود.  
 
روزنامه Haaretz نوشت: طبق گفته استانداری و ایستگاه تلویزیونی عراق شهر استراتژیک بیجی که یکی از پالایشگاه های بزرگ در آن است توسط نیروهای عراق از نظامیان دولت اسلامی (بخوانید تروریست‌های تکفیری) باز پس گرفته شد.
 
روزنامه Independent به نقل از گروه تروریستی داعش نوشت: ارتش عراق کنترل مجدد شهر بیجی را به کمک مقاومت و نقش آفرینی کردها به دست گرفت.  
 
این روزنامه به نقل از یکی از مقامات بغداد گفت: آزادسازی این شهر یک پیروزی بزرگ برای عراق (دولت و ملت عراق) بود و باعث هر چه تنگ‌تر شدن حلقه محاصره دولت اسلامی (تروریست‌های تکفیری) می‌گردد.



برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.



با پیروزی های اخیر ارتش، دولت و نیروهای مردمی عراق این کشور به سمت هرچه بیشتر آزاد کردن مناطق اشغالی می‌رود و شاه کلید آزادسازی صلاح الدین اتحاد دولت و ملت عراق است.




سردار نقدی:اگر مردم عراق متحد باشند صددرصد خاک عراق آزاد می‌شود

سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره آزادسازی استان صلاح‌الدین و نقش‌آفرینی دولت و ملت عراق اظهار داشت: اگر مردم عراق متحد شوند، صددرصد خاک عراق آزاد می‌شود.  
 
وی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در عراق خاطرنشان کرد: وحدت عراق تنها شرط آزادسازی صددرصد خاک عراق بوده و هیچ شرط دیگری ندارد.






سردار کوثری:داعش تجربه ندارد / پس گرفتن مناطق اشغالی زمان می‌برد

سردار "محمد اسماعیل کوثری" رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تحولات آینده‌ میدانی عراق و آزادسازی استان‌های در تصرف داعش اظهار داشت: این موضوع بستگی به امکانات، نیروهای مردمی و ارتش عراق و میزان حضور در صحنه‌های نبرد و نقش‌آفرینی جبهه‌ مقاومت و میزان موفقیت در صحنه‌های عملیاتی دارد که در این زمینه دولت و ملت عراق موفق بوده‌اند.

وی افزود: داعش و گروه‌های این‌چنینی آنقدر تجربه ندارند که صف‌آرایی کنند و آن‌هایی که نیت خدایی دارند و از مرگ نیز هراسی نداشته، می‌توانند موفقیت‌های ارزشمندی کسب کنند.

رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس درباره‌ مدت زمان لازم برای آزادسازی برخی استان‌ها از جمله صلاح‌الدین و الانبار خاطرنشان کرد: پس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش زمان می‌برد و مانند زمان دفاع مقدس، تجربه می‌تواند کمک‌کننده باشد و نتایج درخشانی را به دست آورد.





گزارش از : محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار