مدیر کل میراث تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مرمت آثار تنها در کنار احیا زنده است

"خسروآبادی" مدیر کل میراث استان تهران گفت: موضوع احیای آثار تاریخی در دستور کار نیست و صرفا آثار تاریخی را مرمت می‌کنیم.

"رجبعلی خسرو آبادی" مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در خصوص مرمت آثار در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع احیای آثار تاریخی در دستور کار نیست و صرفا آثار تاریخی را مرمت می‌کنیم که این اتفاق خوبی نیست و باید اثر و یا آثار تاریخی را بعد از مرمت زنده نگه داشت.
 
"خسرو آبادی" ادامه داد: مرجعیت آثار تاریخی لازمه زنده بودن اثر تاریخی است، آن هم با دادن کاربری و حفظ کردن حس فضایی اثر تاریخی به زنده بودن و پویایی آن کمک کند.
 
این مقام مسئول افزود: هرجایی که احیای آثار تاریخی مورد توجه قرار گرفته است، مرمت زنده تر بوده است.
 
مدیر کل میراث تهران عنوان کرد: حفظ اثر یا آثار تاریخی با مرمت کردن کافی نیست و باید احیای اثر نیز در نظر گرفته شود.
 
"خسرو آبادی" در خصوص حضور احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: احمد مسجد جامعی روز 7 آذر 93 طی بازدیدی که از میراث تهران داشتند، گفتند: "نگاه به تهران به خاطر پایتخت بودن، نگاهی ملی است و هر آنچه مرتبط با شهر تهران باشد، در هاله‌ای از فضای ملی پوشیده شده است.
 
خسروآبادی خاطرنشان کرد: روزهای جمعه هر هفته با مشارکت احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، تهران گردی را به منظور ترویج، دقت و توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
مدیر کل میراث تهران اظهار داشت: توجه به صنایع دستی،‌ فعالیت‌های کارگاهی و بحث ابنیه‌های تاریخی که بعد از مرمت باید احیا و زنده نگه داشته شود نیز از ادامه‌ی فعالیت‌های تهران گردی در روزهای جمعه هر هفته است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.