رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد

لزوم ایجاد تعامل بین رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی

پیوندی گفت: علوم تغذیه فصل مشترک رشته‌های تخصصی و غیرتخصصی است و ما باید تعامل بیشتری بین رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر پیوندی،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران با بیان این که علوم تغذیه فصل مشترک میان رشته‌های تخصصی و غیرتخصصی محسوب می‌شود، گفت: رشته‌های غیرپزشکی نیز در این رشته دخالت می‌کند و ما باید تعامل بهتری بین رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی ایجاد کنیم. 
 
وی افزود: وزارت بهداشت تنها 25 درصد در سلامت جامعه نقش دارد و 75 درصد دیگر آن برعهده سایر سازمان‌ها است. اگر بتوان تعامل سازنده‌ای را بین تمام دستگاه‌ها در زمینه سلامت ایجاد کرد، می‌توان مسئله سلامت کشور را ارتقا داد. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی با اشاره به وابستگی توسعه به انسان سالم، عنوان کرد: با توسعه همه جانبه می‌توان نقش محوری خود را به عنوان وزارت بهداشت، دانشگاه و هر فرد دیگری در حوزه سلامت ایفا کرد. 
 
پیوندی ادامه داد: سوءتغذیه در کمبود ریزمغذی‌ها، کم‌خوری و ریزه‌خواری دیده می‌شود که در سلامتی انسان نقش ایفا می‌کند. بار بیماری‌های واگیر به عوامل خطرساز تغذیه‌ای بازمی‌گردد و کشور ما با توجه به مسائل اقتصادی با ریزخواری‌ها، پیش‌خوری و کم‌خوری مواجه است. 
 
وی تصریح کرد: انستیتو تغذیه پلی پایدار و مستمر میان دانشگاه و صنعت محسوب می‌شود و غیر از نقش ارتباطی، این نهاد باید به حل مشکلات پژوهشگران در زمینه تغذیه بپردازد،‌ همچنین پژوهشگران این حوزه را حرفه‌ای‌تر تربیت کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار