شبکه روسیاالیوم در برنامه‌ای به نام پانوراما به نتایج مذاکرات اخیر وین پرداخت و گفتگوی تلفنی اخیر بین روسای جمهور روسیه و ایران را مهم توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛برنامه پانورامای شبکه روسیاالیوم به بررسی مذاکرات هسته‌ای اخیر بین ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت: هیئت‌های گروه 1+5 ویژه بررسی پرونده هسته‌ای ایران آسوده خاطر وین را ترک کردند.

این برنامه با اشاره به اینکه هیئت‌های اعزامی به وین توافق کردند که به توافق برسند و تمامی آنها از  رفع بسیاری از اختلافات و تحقق پیشرفت بیشتر در این مذاکرات سخن می‌گویند، افزود: همانطوری که ناظران می‌گویند، آیا آن چه که در وین محقق شد، نیمی از راه توافق بود یا بیشتر از آن؟

روسیاالیوم می‌افزاید: ایران بدون اینکه به شکست طرف مقابل اشاره کند، از پیروزی سخن می‌گوید؛ ایران از دستیابی به حقش در تداوم برنامه هسته‌ای و آغاز رفع تحریم‌ها سخن می‌گوید.

این شبکه افزود: آمریکا هم از نتایج مذاکرات آسوده خاطر است اما این کشور آماده امضای توافق‌نامه‌ای که فشار بر متحدانش یعنی اسرائیل و عربستان سعودی و چپ‌گراهای محافظه‌کار وارد می‌کند، نیست اما همزمان برای مقابله با ایران در صورت شکست مذاکرات آمادگی ندارد.

این شبکه روسی با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر بین روسای جمهور روسیه و ایران، می‌گوید: گفتگوی تلفنی اخیر بین "پوتین و روحانی" که یک ربع به طول انجامید، نشان دهنده مرحله‌ای مهمی از هماهنگی و همکاری بین مسکو و تهران باشد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار