مراقب باتری قلب‌تان باشید

ضربان قلب جزو یکی از مهمترین مدار و باتری برای بدن به شمار می آید.

سیدعلی شمس‌زاده، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی تعداد ضربان قلب به شدت کاهش یابد برای جلوگیری از به خطر افتادن جان بیمار قلبی راهی به جز کار گذاشتن باتری یا دستگاه ضربان‌ساز وجود نخواهد داشت.
 
وی افزود: در واقع باتری قلب سیستمی با مدارهای الکتریکی است که عمل ضربان‌سازی قلب را انجام می‌دهد و مراقب است تا هر زمان که تعداد ضربان‌های قلب کاهش یابد یا دچار اختلال شود به جای آن شروع به تپیدن کند.
 
شمس‌زاده ادامه داد: قلب در حالت طبیعی هر دقیقه حدود 60 تا 100 ضربان دارد که به وسیله‌ی یک گروه سینوسی دهلیزی در قلب تولید می‌شود، حال اگر به دلایلی این گره سینوسی اختلال پیدا کند، در چنین شرایطی می‌توان از دستگاه ضربان‌ساز استفاده کرد.
 
این متخصص اظهار داشت: ضربان‌ساز دستگاهی کوچک و به اندازه یک ساعت مچی است که در قسمت پایینی استخوان ترقوه و زیرپوست کاشته می‌شود.
 
شمس‌زاده گفت: باتری یا ضربان‌ساز برای بیمارانی استفاده می‌شود که به دلایل دچار اختلال ریتم قلب هستند به ویژه افراد سالمندی که حملات ایست قلبی دارند و با کاهش شدید ضربان قلب روبرو هستند از استفاده‌کنندگان اصلی باتری‌های قلبی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، بدن ، بیملری ، درمان ، ضربان ، نوسان ، باتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار