براری

حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در استان یزد

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در صورت سرمایه گذاری در بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات، حمایت شده و تسهیلات می گیرند .

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرتضی براری در جلسه ای با مسئولان و مدیران استان یزد در حضور استاندار با معرفی فرصت های متعدد سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ،خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در این حوزه شد.

وی با اشاره به عزم جدی وزارت در پیاده سازی دولت الکترونیک اظهار داشت: توسعه دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات متنوع در این دفاتر کمک شایانی به تحقق سریع تر دولت الکترونیک می کند.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به گزارشی از وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و برنامه ها و طرح های آتی وزارت برای سرعت بخشیدن به رشد این حوزه پرداخت.

براری با تقدیر از شرکت مخابرات ایران و استان در اجرای موفق طرح همکدسازی تلفن ثابت در استان یزد با اشاره به واگذاری اینترنت پرسرعت در بیش از 120 روستای این استان در سال جاری افزود: برنامه آتی وزارت برای روستاهای بالای 30 خانوار برقراری اینترنت پرسرعت به صورت wiFi خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالقوه و بالفعل زیرساخت استان یزد در تامین پهنای باند، اضافه کرد: در راستای بهبود وضعیت اینترنت استان تا پایان ماه جاری دو STM1 به پهنای باند استان اضافه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای در استان برای بهبود کیفیت اینترنت و رضایت شهروندان در این خصوص شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان یزد در زمینه فناوری اطلاعات اظهار داشت: تلاش می شود تا مرکز خدمات داده استان تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موتور جستجوگر دانشگاه یزد از مهمترین طرح های وزارت ارتباطات است و بودجه خوبی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد در حوزه زیرساخت ها جز استان های برتر کشور است و کمترین چالش را در این حوزه دارد.

 براری خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات آمادگی  دارد؛ طرحهای مهم به بخش خصوصی را واگذارکند و در صورت علاقه مندی، شرکت ها می توانند مجری پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات شوند.


انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، خصوصی ، یزد ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار