معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

تا یک ماه آینده، 18 هزار معلول زیر پوشش خدمات مبتنی بر خانواده قرار می‌گیرند

سخنگویی از پوشش قرار دادن 18 هزار معلول در طرح مبتنی بر خانواده تا یک ماه آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یحیی سخنگویی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری روز جهانی معلولین گفت: شعار امسال توسعه پایدار و نوید فناوری که به ریاست سازمان بهزیستی زودتر به آن وارد شدیم و تکنولوژی مدرن را وارد زندگی معلولین نمودیم.
 
وی ادامه داد: ما از توانبخشی مبتنی بر مراکز خصوصاً شبانه‌روزی گذر کردیم و به جای ایزوله کردن معلولان از روشی که کشورهای پیشرفته آن را در پیش گرفته بودند استفاده نمودیم و خدمات مبتنی بر خانواده را در دستور کار قرار داده به طوری که تا پایان سال 9 هزار نفر می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
 
سخنگویی تصریح کرد: یکی از علل واگذاری معلولین به مراکز بهزیستی فقر مالی خانواده بوده که این سازمان با طرح نگهداری معلولان در منازل توانسته بیش از 330 هزار نفر از معلولان را در روستاهای محروم کشور زیر پوشش این طرح قرار دهد و ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان به حساب خانواده‌ی آن‌ها واریز کرده تا بتوانند خود از معلول‌شان مراقبت کنند.
 
معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی با اشاره به این که 18 هزار معلول تا یک ماه آینده می‌توانند از خدمات سازمان در منازل استفاده کنند بیان داشت: معلولین ضایعه نخاعی هزینه‌های هنگفتی را بر دوش خانواده‌ها و سازمان تحمیل می‌کنند که امسال یکی از برنامه‌های ما پیشگیری از معلولیت‌های ضایعه نخاعی است و در حال حاضر از 16 هزار معلول ضایع نخاعی 12 هزار و 500 نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که امید داریم تا پایان امسال کل این افراد را وارد چرخه‌ی حمایتی سازمان کنند.
 
وی با اشاره به این که در سال 90 برای کاشت حلزون پشت نوبتی‌های زیادی داشتیم، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان هیچ فرد پشت نوبتی را برای عمل کاشت حلزون ندارد و به این امر بودجه 4 میلیارد تومانی اختصاص داده است.
 
وی طبقه‌بندی نوع معلولیت ها را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان نمود و اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته و برای 10 هزار نفر کارت معلولیت صادر شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: 15 درصد جامعه را معلولین تشکیل می‌دهند که از این میان 1.5 میلیون نفر معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.
 
معاون امور توان‌بخشی کشور در پایان افزود: یکی از چالش‌های سازمان بهزیستی بالا بودن هزینه درمانی بیماران روانی مزمن است که در این خصوص افراد پشت نوبتی زیادی داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلول ، پوشش ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار