سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

امیدواریم تا پایان مارس به توافق جامع برسیم/ تحریم‌های جدید علیه تهران در دستورکار نیست

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ضمن تاکید بر تمایل نداشتن دولت آمریکا بر اجرای تحریم‌های جدید در زمان اجرای توافق موقت میان ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرده است طرف‌ها تا پایان ماه مارس به توافقی برای یک اقدام جامع برسند و پس از آن کارشناسان جزئیات را به پایان برسانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری، وزیر خارجه، پس از بازگشت از مذاکرات وین، با اعضای کنگره آمریکا از نزدیک در تماس است.

به گفته ساکی، خواست وزارت خارجه به وضوح این است همانطور که ما از ایران خواسته‌ایم به تعهدات خود تحت توافق اقدام مشترک (تعلیق برخی فعالیت‌های اتمی در برابر برخی تحریم‌ها) عمل کند، ما هم باید همین کار را بکنیم. به این معنی که مادامی که اقدام مشترک در جریان است، نباید تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این موضوع که زمان اقدام مشترک (سوم آذر ماه) به پایان رسیده، گفت: تمدید مذاکرات یک توافق دو طرفه بود.

این مقام دولت آمریکا می‌گوید ما احساس کردیم مفید و ضروری است که مذاکرات را تمدید کنیم. 

وی افزود: ما از گفتگوهای فی‌مابین ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف همکاری‌های دو جانبه اقتصادی مطلعیم. اگر میان مسکو و تهران توافقی صورت گیرد، می‌توان آن را تحریم کرد و ما در این زمینه اقدام می‌کنیم

وی در عین حال اعلام کرد مکان و زمان دور بعدی مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

جن ساکی در عین حال افزوده است: آمریکا امیدوار است تا 31 ماه مارس با تهران به توافق جامعی برسد که جهان را از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران مطمئن سازد. پس از آن کارشاسان می‌توانند به فعالیت‌های خود بر سر جزئیات ادامه داده و آن‌ها را مشخص کنند.

به این ترتیب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اقدامات پیش رو را تلاشی دو مرحله‌ای توصیف کرده است.

ایران و گروه ۵+۱، با پایان مهلت تمدید شده مذاکرات در سوم آذر ماه، تصمیم گرفتند آن را تا ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی ادامه دهند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۱۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
مرگ برامپریالیسم،مرگ برامریکا
آخرین اخبار