پارلمان فرانسه امروز در گامی نمادین امروز برای دعوت دولت برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین رأی گیری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای پارلمان فرانسه امروز سه شنبه قصد دارند تا در گامی نمادین برای دعوت دولت فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، رأی گیری کنند؛ این اقدام اگرچه بر موضع دیپلماتیک فرانسه سریعا تأثیر نخواهد داشت، اما نشانگر پایان صبر کشورهای اروپایی در قبال متوقف شدن روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. 

این اقدام فرانسه که توسط حزب حاکم سوسیالیست فرانسه انجام و احزاب چپ و برخی محافظه کاران نیز از آن حمایت می‌کنند از دولت می‌خواهد تا با به رسمیت شناختن دولت فلسطین، برای حل نهایی این درگیری میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی تلاش نماید. 

 «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در سخنانی به پارلمان فرانسه گفته است که پایبندی به این رأی گیری ندارد؛ اما اوضاع کنونی غیر قابل پذیرش است و فرانسه در صورتی که دور اخیر مذاکرات صلح شکست بخورد، دولت فلسطین را بدون حل مسأله از طریق گفتگو‌ها به رسمیت خواهد شناخت. 

این رأی گیری که حدود ساعت ۱۶ به وقت گرینویچ انجام می‌شود فشاری سیاسی به دولت فرانسه خواهد آورد تا نقشی مؤثر‌تر در برابر این مسأله اتخاذ نماید. 

از سوی دیگر شبکه روسیا الیوم گزارش داد که فرانسه در تلاش است تا مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را مجدد احیا نماید. 

این شبکه گزارش داد که فرانسه قصد دارد تا قبل از نیمه ماه دسامبر پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه دهد تا مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی با هدف رسیدن به یک توافق نهایی از سرگرفته شود. 

 «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز گذشته در این باره گفت: این پیش نویس قطعنامه که فرانسه مبادرت به تهیه آن کرده، زمانی را برای مذاکرات پیرامون توافق صلح نهایی همراه با امکان تعیین زمان دومی برای برپایی دولت فلسطین مشخص می‌کند. 

وی ابراز امیدواری کرد که فرانسوی‌ها در تلاششان برای این کار موفق شوند. 

ریاض منصور همچنین ابراز امیدواری کرد که این پیش نویس قطعنامه بزودی به شورای امنیت فرستاده شود تا بلافاصله روی آن رأی گیری شود. 

گفتنی است، آخرین دور مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه آوریل پس از آنکه نه ماه این مذاکرات را جان کری وزیر خارجه آمریکا رهبری کرد، با شکست مواجه شد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار