اسکندری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بررسی سلامت 7 محصول کشاورزی زیر ذره‌بین بازرسین

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: طرح ضربتی بررسی کاهش سموم و آفات نباتی کشاورزی در حال اتمام است که تعیین تکلیف هفت محصول کشاورزی از نظر باقی ماندن سموم تا پایان سال اعلام می‌شود.

دکتر سهیل اسکندری معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح بررسی کاهش سموم و آفات نباتی کشاورزی در محصولات کشاورزی از چند ماه پیش آغاز شده که در این راستا 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور موظف شده‌اند امسال میزان باقی مانده سموم و آفات کشاورزی را در هفت محل مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: طبق برنامه در سیب درختی، برنج، گوجه فرنگی و خیار میزان باقی مانده سموم و در سیب زمینی، کاهو و پیاز میزان فلزات سنگین و باقی مانده نیترات مورد بررسی و اندازه گیری قرار می‌گیرد.

اسکندری با بیان این که نتایج برخی از استانها برای ما ارسال شده است، خاطر نشان کرد: اما تا جمع بندی و آنالیز کل آمار استانها نمی‌توانیم آمار ارائه دهیم اما تا پایان سال قطعا نتایج اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.