ایران و عراق مسأله احیای تالاب هویزه را بررسی می‌کنند

وزیر محیط زیست عراق امروز اعلام کرد که مسأله احیای تالاب بزرگ هویزه را این هفته با طرف ایرانی بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، قتیبه الجبوری، وزیر محیط زیست عراق امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حاشیه نشست بین المللی بیابان زدایی و مبارزه با طوفان های گرد وغبار که هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، مسأله احیای تالاب هور العظیم یا تالاب هویزه را بررسی خواهد کرد.

جبوری در این بیانیه گفت: وزارت محیط زیست کمیته‎ای فنی به ریاست وی و مدیران عمومی وزارتخانه برای بررسی راهکارهای همکاری میان عراق و ایران به منظور احیای تالاب هورالعظیم و تبادل کارشناسان در زمینه محیط زیست تشکیل داده است.

وی در این بیانیه همچنین گفت: دیدارهای دوجانبه ای در حاشیه نشست بین المللی بیابان‌زدایی و مبارزه با طوفان های گرد و غبار که در تهران برگزار خواهد شد، صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه گفت: این دیدارها میان وزارت محیط زیست عراق و سازمان محیط زیست ایران خواهد بود و طی آن چهارچوب های فعال کردن توافقنامه ای مشترک میان دو طرف و اجرای بندهای آن و طرح های بیابان زدایی و هماهنگی مواضع مشترک در نشست های بین المللی بطوریکه که منجر به کمک محیط زیست در دو کشور گردد، بررسی خواهد شد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار