العبادی خواستار کمک مالی ائتلاف بين‌المللی برای بازسازی عراق شد

نخست وزیر عراق از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش برای بازسازی عراق کمک مالی درخواست خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد "حیدر العبادی"، نخست وزیر عراق، روز سه شنبه از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش برای بازسازی عراق کمک مالی درخواست خواهد کرد.

این بیانیه اعلام کرد عبادی از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که برای نشستی در بروکسل گردهم آمده اند، تقاضا خواهد کرد برای بازسازی مناطقی که در عراق در نبرد با داعش تخریب شده اند، صندوقی ایجاد کنند.

العبادی روز سه شنبه به بروکسل عزیمت کرد و قرار است در آنجا متحدان عراق را از آخرین تحولات در این کشور مطلع کند.

نخست وزیر عراق که قرار است در ساعات پایانی روز چهارشنبه با "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه، دیدار کند، به نمایندگان پارلمان عراق گفت  هدف وی از عزیمت به اروپا اطمینان یافتن از حمایت 60 کشور عضو ائتلاف مبارزه با داعش در عراق است.

عبادی روز دوشنبه گفته بود " عادلانه نیست که عراق به تنهایی سنگینی جنگ را تحمل کند. ما هدف حمله نیروهای خارجی  قرار گرفته ایم که از سوریه وارد شده و کشور ما را ویران کرده اند".
العبادی افزود " نمی توان بدون پول با تروریسم جنگید، ما به کمک آنها و دست کم ایجاد صندوقی برای بازسازی مناطقی که در حملات  ویران شده است، نیاز داریم ".

به کمک حملات هوایی ائتلاف بین المللی که به ویژه توسط آمریکا صورت گرفته است و فرانسه، انگلیس، استرالیا، بلژیک یا دانمارک نیز در آن نقش ایفا می کنند، نیروهای عراقی موفق شده اند پیشروی تکفیری ها را متوقف کنند و برخی از بخش های تحت تصرف آنها را نیز بازپس بگیرند.

 اما به گفته کارشناسان، نیروهای عراقی بدون مشارکت نیروی زمینی کشورهای ائتلاف بین المللی موفق نخواهند شد سنی های افراطی داعش را در مقر آنها شکست دهند و با وجود این، العبادی و کشورهای غربی تاکنون مشارکت زمینی خارجی را رد کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار