یک روزنامه صهیونستی در گزارشی نوشت کابینه سوم نتانیاهو به علت نفرت متقابل، انفعال نخست وزیر و گم کردن راه دچار اضمحلال شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه صهیونستی "یدیعوت آحارنوت" نوشت به گفته تحلیلگران کابینه سوم نتانیاهو از یک اختلاف ایدئولوژیک به شکست کشانده نشده است بلکه به علت نفرت متقابل، انفعال نخست وزیر و گم کردن راه دچار اضمحلال شده است.

به نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، عمر کابینه "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب پایان یافت، به بیان دقیق تر کابینه نتانیاهو خودکشی کرد.

بر اساس این گزارش، عمر این کابینه با یک اختلاف ایدئولوژیکی، یک شکست غیر معمول یا یک اعتراض مردمی به پایان نرسید بلکه نفرت متقابل، انفعال نتانیاهو و گم کردن راه علل نابودی آن شد.

سوالی که اکنون موجب نگرانی شده است این است که این میراث را چه کسی اداره خواهد کرد؟ بودجه سال 2015 اکنون در کنست بر روی میز است و در حال حاضر شانس تصویب شدن ندارد. این بدین معناست که این کابینه انتقالی مجبور خواهد بود با باقیمانده بودجه سال 2014 ادامه دهد.

نتانیاهو برای استفاده از کابینه در افزایش شانس خود در انتخابات، باید یائیر لاپید را به سرعت برکنار می کرد. وی نمی توانست در مقابل وزیر دارایی مخالف خود مقاومت کند زیرا لاپید مانع انجام کاری می‌شد که که نخست وزیران در آستانه انتخابات انجام می‌دهند، یعنی هدیه باران کردن رای دهندگان. وی قصد دارد از دولت انتقالی برای تطمیع رای دهندگان استفاده کند اما متوجه شد که اگر لاپید و زیپی لیونی همچنان در قدرت بمانند این کار دشوار خواهد بود.

یدیعوت آحارنولت در انتها نوشت: در حال حاضر، اگر از اسرائیل‌ها سوال شود که به چه کسی رای می دهند، بسیاری از آنها خواهند گفت که هنوز به هیچ وجه تصمیم ندارند در انتخابات شرکت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار