معاون اول رییس جمهور مطرح کرد

650 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم/ بازار سرمایه میزبان خوبی برای این نقدینگی است

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است گفت: این نقدینگی باید در جهت مثبت و رشد توسعه کشور باشد و همچنین مانند یک بهمن خطر جدی برای کشور محسوب شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه اظهار داشت:بانک و بیمه دو نهاد مهم  و تاثیرگذار در اقتصاد کشور هستند کلیه اقدامات انها موجب تاثیرگذاری در زندگی و معیشت جامعه است در همین جهت صنعت بیمه باید سعی کند به مانند سالهای اخیر خود را با دانش روز دنیا همگام سازد.

وی افزود: متاسفانه در برخی از فعالیتهای اقتصادی ما انطور که اقتصاد گسترش یافته هنوز حضور جدی نداریم و باید نظام بانکی و بیمه‌ای با توجه به روند رو به رشد رویکرد جدی‌تری داشته باشد.

توسعه پایدار یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است


به گفته جهانگیری توسعه پایدار نقشی مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد و پیش‌نیاز اصلی ان ارامش و ثبات در کشور است که یکی از عوامل مهم در این زمینه صنعت بیمه ای کشور است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است گفت: این نقدینگی باید در جهت مثبت و رشد توسعه کشور باشد در غیر از اینصورت مانند یک بهمن خطر جدی برای کشور محسوب میشود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه گفت:  از نظرمن بهترین بازار برای استفاده از این نقدینگی بازار سرمایه ‌و بورس است اما متاسفانه در کشور ما بیمه سهمی در بازار سرمایه ندارد مطمئنا اگر بازار سرمایه‌ فعالیت موثر داشته باشد مردم از سرمایه‌گذاری بانکها به سمت بازار سرمایه خواهند رفت.

یکی از مشکلات در حال حاضر وام هایی است که صندوق ذخیره ارزی به تعدادی از فعالان اقتصادی پرداخت کرده است اما نوسانات قیمت ارز موجب شد بسیاری از این افراد نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و جز بدهکاران بانکی محسوب می شوند، در حالی كه اگر صنعت بیمه در این عرصه حضور داشت، بسیاری از این مشكلات مرتفع می شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: رییس ، همایش ، تومان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار