در سخنرانی سالانه در پارلمان؛

پوتين: آمریکایی‌ها در پشت پرده برای بحرانی کردن روابط روسیه و اوکراین تلاش می کنند/ کریمه تنها بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها بود

"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد؛ روسیه امسال از آزمون دشواری عبور و ثابت کرد توانایی دفاع از خود را دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در خبری فوری گزارش داد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مسکو گفت روسیه امسال از آزمون دشواری عبور و ثابت کرد توانایی دفاع از خود را دارد.

 پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در پارلمان این کشور گفت: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه پس از همه پرسی مردمی انجام شد و ملت روسیه هم از آن حمایت کرد. بازگشت شبه جزیره کریمه به روسیه اهمیت راهبردی دارد. 

پوتین افزود: ما کودتای نظامی در اوکراین را محکوم کردیم و فجایع کنونی در این کشور به ویژه مناطق جنوب شرقی، درست بودن موضع ما را ثابت می کند. نیروهای نظامی اوکراین مردم این کشور را سرکوب کردند. 

وی خاطر نشان کرد: آمریکاییها در پشت پرده برای بحرانی کردن روابط روسیه و اوکراین تلاش می کنند. ما از منافع خود در اوکراین با وجود همه چالش ها دفاع خواهیم کرد. روسیه کودتای نظامی در اوکراین را با وجود حمایت های بین المللی، تایید نکرد.

رئیس جمهور روسیه افزود: اوکراین به سخنرانی های پوچ نیازی ندارد، بلکه به کمک های مادی و عملی نیاز دارد. 

پوتین  ادامه داد: بانک های روسی بیست و پنج میلیارد دلار در اوکراین برای کمک به ملت این کشور سرمایه گذاری کردند. ما به حاکمیت اوکراین به عنوان یک کشور دوست احترام می گذاریم.

وی خاطر نشان کرد: تحریمهای غرب نه فقط به ضرر ما بلکه به ضرر کسانی است که این تحریمها را علیه روسیه اعمال می کنند. این تحریمها به علت ماجرای شبه جزیره کریمه نیست و من اطمینان دارم اگر این ماجرا هم رخ نمی داد، غرب بهانه دیگری برای اعمال تحریم و ضربه زدن به اقتصاد و توسعه روسیه پیدا می کرد. 

رئیس جمهور روسیه گفت: احترام به قوانین بین المللی در مسایل بین المللی باید در برابر منافع بعضی کشورها تقویت شود.

پوتین افزود؛ اقدامات اخیر غرب علیه روسیه به علت مسئله شبه‌جزیره کریمه نیست، بلکه ادامه سیاست‌های قدیمی است. 

وی تاکید کرد: غرب ‌می‌خواست روسیه را هم به سرنوشت یوگسلاوی دچار و آن را هم تجزیه کند، اما شکست خورد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: سپر موشکی آمریکا خطری است که امنیت ملی ما را مختل می‌کند و تهدیدی برای جهان پیش از روسیه است. ما به دنبال کشیده شدن به رقابت تسلیحاتی با هزینه های سنگین نیستیم، اما امنیت ملی خود را حفظ خواهیم کرد. 

پوتین افزود: سپر موشکی آمریکا نتیجه توهم های آمریکاست و ما توان دفاعی خود را در سایه تحولات جدید تضمین خواهیم کرد.





انتهای پیام/
برچسب ها: پوتین ، روسیه ، توانایی ، دفاع ، خود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
يك دنده
۱۷:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
زنده بادپوتين به تنهائي درمقابل غرب ايستادگي كرد
آخرین اخبار