تیک‌های عصبی منجر به تشنج می‌شود

حرکات پرشی در هنگام خواب یا طی روز به خصوص صبح زود، پرش‌هایی در اندام‌های دست و پا می‌تواند نوید حملات تشنج باشد.

دکتر حمیدرضا ترابی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: علت بروز تشنج نامشخص است ولی در بعضی مواقع اختلالات کمبود کلسیم، بیماری‌های عفونی، ضربه‌های مغزی، تومورهای مغزی، ضایعات عروقی مغز، سکته‌های مغزی و بیماری‌های عفونی مغز منجر به ایجاد تشنج می‌شود. همچنین تب بالا یکی از شایع‌ترین دلایل تشنج در کودکی است. به همین دلیل به محض اینکه کودکان تب کردند مادران تب آنها را پایین بیاورند و به پزشک اطفال مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بیماری صرع‌ که با علت نامشخص ایجاد می‌شود، به خصوص اگر زمینه‌های ارثی داشته باشند، درمان خاصی ندارند ولی در مورد کسانی که به علت تب، عفونت و ضایعات مغزی ایجاد می‌شود با برطرف کردن این مشکلات، شانس برطرف شدن صرع بیشتر از 40 درصد می‌شود. 

دکتر ترابی اظهار داشت: اولین تشنج در طی زندگی انسان از دوران نوزادی تا آخر عمر اگر یک حمله باشد، تشنج نام دارد و اگر بیشتر از دو حمله باشد صرع نام دارد. در صورتی که اولین بار تشنج اتفاق افتاد و شخص سابقه ارثی یا ضایعه مغزی داشته باشد،‌ نیاز به درمان دارد.

دکتر ترابی در پایان بیان کرد: اگر ضایعات مغزی مشخص باشد و در ضمن تشنج بیمار با داروها غیرقابل کنترل باشد،‌ شخص می‌تواند توسط تیم متخصص مغز و اعصاب و جراح تحت عمل جراحی قرار بگیرد.




انتهای پیام/

برچسب ها: تیک عصبی ، تشنج ، تب ، صرع ، مغز ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
انعقاد نطفه در بعضی زمان های مشخص ممکن است منجر به صرع در فرزند شود
آخرین اخبار