معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران:

48 آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی فعالیت می‌کند

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور گفت: 48 آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی داریم که باید این تعداد بیشتر شده و تجهیزات آن بالاتر بود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران،  سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور امروز در حاشیه مراسم افتتاح شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی در حوزه فناوری نانو (توانا) که در پژوهشگرای بصیرت آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری برگزار شد در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 48 آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی داریم که باید بیشتر باشد و تنوع و تجهیزات آن نیز بالا رود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در فاز بعدی باید در حوزه بایو و علوم شناختی و ICT این کار را انجام دهیم و تا پایان سال کار این 48 آزمایشگاه تمام می‌شود.

ستاری افزود: برای سال آینده و در نمایشگاه اردیبهشت که نمایشگاه اصلی است و در واقع ساخت تجهیزات آزمایشگاهی یک بودجه نسبتاً بالایی را برای این بحث قرار می‌دهیم تا آموزش و پرورش استفاده کند و امسال نیز بودجه نسبتاً خوبی اختصاص داده شده است و باید توسعه یابد.

معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور یادآور شد: این بودجه از محل معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور است و مهم فرهنگ‌سازی است که باید اتفاق یابد و فرهنگ پژوهش چیزی است که در نظام آموزشی ما بسیار کمرنگ بوده که در حوزه پیش از دانشگاه یا در مجموعه آموزش و پرورش و چه در حوزه دانشگاه که غالباً تهیه مقاله ICI است و این فرهنگ باید جا بیفتد که علم بهتر است یا ثروت و باید ثابت کنیم علم، ثروت و قدرت می‌آورد.

وی یادآور شد: این را در حوزه آموزش و پرورش باید جا بیندازیم و وزیر آموزش و پرورش جزو مؤسسین پژوهش‌سراها بودند و سابقه طولانی در آموزش و پرورش دارند. ایده‌های بسیار خوبی وجود دارد و با اینکه مشکلات مالی وجود دارد تأکید زیادی در این حوزه دارند و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم این مفاهیم را داخل نظام آموزش و پرورش جا بیندازیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار