رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشدار داد

کلان‌شهر‌ها در حال تبدیل شدن به پارکینگ‌های متحرک هستند

با توجه به ضرورتی که در این حوزه احساس می‌شود، باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش بیشتری صورت گیرد تا امکان حضور جدی‌ خودروسازان داخلی در بازارهای جهانی نیز فراهم شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروی ایران شکل بگیرد، چرا که امروز موضوع کیفیت خودرو و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در راستای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت گام‌ برداریم.
 
وی با اعلام اینکه تولید خودرو موجب توسعه فعالیت‌های صنعتی، اشتغال‌زایی در حوزه قطعه‌سازی و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور می‌‏شود، تأکید کرد: به‌‌ همان اندازه که به رشد کمیت در تولید خودرو اهمیت می‌-دهیم، باید ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی را نیز مورد توجه قرار داده و به این منظور برنامه‌ریزی جدی انجام دهیم.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید نسبت به بهینه‌ سازی صنعت خودرو در کشور اقدام کنیم تا محصولات رقابتی در این صنعت تولید و عرضه شوند، اظهار کرد: نباید خودرویی تولید کنیم که پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند.
 
فتحی‌پور با بیان اینکه باید کشتی به گِل نشسته صنعت خودروسازی را به حرکت در بیاوریم، تصریح کرد: هدف اصلی صنعت خودرو پس از تولید باید صادرات به بازارهای جهانی باشد و به این منظور می‌باید محصولات با کیفیت و به روز تولید شود تا این امکان فراهم شود، نه اینکه صرفاً تولید کنیم و کلان شهرهای کشور را به پارکینگ‌های متحرک تبدیل نماییم.
 
وی با تأکید بر اینکه توجه به حوزه تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، بخش پژوهش و تحقیقات در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کمتر مورد توجه قرار گرفته، در صورتی که توجه هر چه بیشتر به این حوزه موجب رشد و توسعه صنعت خودرو و دست‌یآبی به موفقیت‌ این صنعت خواهد شد.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رشد و توسعه صنعت خودرو مستلزم استفاده از علوم جدید و فن‌آوری‌های روز دنیا و به کارگیری خلاقیت و نوآوری هر چه بیشتر در حوزه خودروسازی است، اظهار کرد: امروز برای پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان، باید از راهکارهای سنتی که تاریخ مصرف آن‌ها به اتمام رسیده، فاصله بگیریم.
 
 
فتحی‌پور با بیان اینکه خودروسازان باید در جهت تولید و عرضه محصولات به روز، متنوع و با کیفیت مورد نیاز جامعه حرکت کنند، تصریح کرد: در غیر این صورت، اقبال چندانی به خودروهای داخلی نخواهد شد و با ادامه وضع موجود، مردم قطعاً به سراغ خودروهای خارجی خواهند رفت.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه بهترین راه حل برای آنکه مردم سراغ خودروهای خارجی نروند، این است که خودروسازان نسبت به تولید و عرضه محصولات روزآمد و کیفی اقدام نمایند، خاطرنشان کرد: در این صورت و با استفاده از تولیدات داخلی، شاهد رشد و پویایی اقتصادی کشور نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پارکینگ ، کلان شهر ، تبدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار