در واکنش به اظهارات کلینتون مطرح شد؛‌

کوثری: اظهارات کلینتون از سر استیصال است/ نقوی‌حسینی: آمریکایی‌ها فتنه 88 را پلی برای رسیدن به آرزوهای خود می‌دانستند

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اظهارات وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در حسرت خوردن نقش بیشترش در فتنه 88 واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در جلسه یک ساعته پرسش و پاسخ با "حییم سابان" رئیس مرکز سابان گفت: آرزو داشتم در طول تحولات پس از انتخابات 2009 در ایران ( انتخابات سال 88)، صریح‌تر صحبت کرده بودم و ای کاش دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بیش از این در سال 2009 از این تحولات حمایت می‌کرد.

براین اساس "سیدحسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به آرزوی از دست رفته کلینتون اضهار داشت: آمریکایی‌ها در سال 88 تصورشان این بود که آن فتنه می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را در راستای خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها قرار دهد.

نماینده ورامین بیان داشت: سیاستمداران آمریکایی فکر می‌کردند که فتنه 88 شرایط ایران را دگرگون کرده و آن‌ها می‌توانند به آنچه که طی سال‌های بعد از انقلاب نرسیده‌اند، برسند اما با قرار گرفتن در مقابل تدبیر مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران مستاصل شدند و امروز با غبطه به آن روزها حسرت می‌خورند که چرا از آن فضای فتنه استفاده نکرده‌اند.

وی افزود: امروز آن‌ها به دلیل شکست‌های پی در پی سیاست‌هایشان در مقابل ایران و همچنین منطق و استقلال قوی تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات اخیر که شکست دیگری برای آنان بود، حسرت می‌خورند که چرا همان زمان تلاش بیشتری نکرده‌اند.

"اسماعیل کوثری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در واکنش به اظهارنظر کلینتون بیان داشت: این‌ موضوع نشان می‌دهد که سیاستمداران آمریکایی در گذشته براساس یک جنگ روانی دنیا را اداره می‌کردند.

رئیس کمیته نظامی مجلس با تاکید براینکه اکنون با توجه به بیداری اسلامی و آگاهی ملت‌ها، آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند تحلیل درستی از مسائل دنیا داشته باشند، تصریح کرد: سیاست‌های شکست خورده آمریکا در مسایلی همچون داعش و سوریه نشان می‌دهد که کشورها دیگر به راحتی تابع خواسته‌های آن‌ها نیستند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: مطالبی که کلینتون در ارتباط با بحث فتنه 88 بیان کرده بیشتر از سر استیصال و هشدار به سیاستمداران آمریکا بوده است تا مثلا اگر در آینده چنین موقعیتی پیش آمد دیگر به هیچ‌وجه آن را رها نکنند و با شدت عمل بیشتر کار را دنبال کنند تا به نتیجه برسند.    
 
وی تاکید کرد: اما آمریکایی‌ها هنوز نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و ملت ایران را نشناخته‌اند تا متوجه شوند که اگر ده‌ها بار دیگر سعی بر دخالت و توطئه در امور ایران را داشته باشند، باز هم شکست خواهند خورد.
 
کوثری مصاحبه کلینتون را با این مرکز صهیونیستی تنها به دلیل اعتقادات ملت ایران بر نابودی رژیم اشغالگر قدس دانست و گفت: بنابر فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین اشغالگری و توطئه‌های این رژیم در انداختن تفرقه میان مسلمانان، ملت ایران خواهان نابودی این رژیم است و همیشه آمریکا‌یی‌ها در صحبت با رسانه‌های صهیونیستی خود را علاقمند به توطئه و اقدام علیه ایران نشان می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۰۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
کلینتون غلط اضافی کرده و حرفش در ایران هیچ خریداری ندارد و اگر خیلی عرضه دارد به داد رنگین پوستان امریکا برسد که بدست سفید پوستان کشته می شوند.
آخرین اخبار