جو بایدن در نشست صهیونیستی سابان:

کنگره دست دولت اوباما را برای توافق با ایران باز بگذارد/ شدیدترین تحریم‏‎های تاریخ علیه ایران اعمال شد

معاون رئیس جمهوری آمریکا طی اظهاراتی در نشست سابان از کنگره این کشور خواست تا برای توافق با ایران دست دولت اوباما را باز بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت اندیشکده بروکینگز؛ "جو بایدن" روز شنبه طی اظهاراتی در نشست سابان گفت اجازه نمی‎دهیم ایران به سلاح هسته‎ای دست پیدا کند‎. 

بایدن در نشست سابان اندیشکده بروکینگز گفت اختلافات آمریکا و اسرائیل ، راهبردی نیست. ما با اسرائیل ، در هدف اشتراک نظر داریم، اما ممکن است در تاکتیک و روش اختلاف داشته باشیم.

 وی مدعی شد آمار اقتصادی ثابت می‎کند تحریم‎ها بر اقتصاد ایران اثر گذاشته است‎.

 معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست سابان بار دیگر تاکید کرد که کشورش سخت ترین تحریم‎های طول تاریخ را علیه ایران اعمال کرده است.

او تلویحا از کنگره درخواست کرد تحریم جدیدی بر ضد ایران وضع نکند، زیرا این تحریم‎های جدید اجماع جهانی علیه ایران را با شکست مواجه می‎کند؛ او از کنگره خواست به مذاکرات فرصت‎دهد و دست دولت اوباما را برای توافق با ایران باز بگذارد.  بایدن  تاکید کرد آمریکا همچنان بر ایران فشار وارد می‎کند تا در زمینه هسته‎ای ، نظرات دولت اوباما را اعمال کند‎.

 بایدن در مورد روابط آمریکا و اسرائیل ، گفت اوباما متعهد به حفظ امنیت اسرائیل است. ما در مورد برنامه هسته ای ایران ، مشاوره‎ها و همکاری نزدیکی با اسرائیل داشته و داریم. او در مورد مذاکرات هسته ای با ایران تاکید کرد مذاکره و دیپلماسی با ایران گزینه مناسبی برای رویارویی با این کشور است، زیرا بر برنامه هسته‎ای ایران محدودیت ایجاد می‎کند و یک روش مطمئن و پایدار است تا ما اطمینان یابیم ایران اورانیوم کافی برای ساخت سلاح هسته‎ای ندارد.

وی در مورد اثرات توافق موقت ژنو مدعی شد تا قبل از اجرای برنامه مشترک اقدام ، ایران زمان گریز هسته‎ای خود را کاهش می‎داد ، تحقیق و توسعه در مورد تولید سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته در جمهوری اسلامی ادامه داشت و این کشور راکتور اراک را تکمیل می‎کرد و اجازه بازرسی را به آژانس نمی‎داد ، اما از سوم آذر سال 92 تا کنون ایران ، ذخایر اورانیوم خود را افزایش نمی‎دهد و  امکان توسعه سانتریفیوژهای جدید را ندارد.
او گفت برنامه مشترک اقدام در ژنو راهکار همیشگی نیست. اما به ما اجازه می‎دهد مسیر خود را نیل به توافق جامع هموار کنیم.
 

بایدن افزود:  ایرانی‎ها رقم اندکی از پول‎های بلوکه شده خود را دریافت کردند.
وی مدعی شد که با ایران یک توافق  نخواهیم کرد بلکه  ما توافقی می کنیم که به نفع ما و امنیت کلی ما باشد. منظور وی از توافق بد ، حفظ ظرفیت غنی سازی در داخل ایران در سطح صنعتی است. وی در مورد منازعه اعراب و اسرائیل در اظهار نظری مضحک مدعی شد اعراب و اسرائیل هم اکنون رو در روی داعش و ایران قرار گرفته اند. این در حالی است که این فرد چندی پیش اعراب سنی را به وجود آورنده داعش توصیف کرده بود.‎

بایدن در مورد فلسطین ،ضمن انتقاد از حماس گفت صلح بین مردم فلسطین و اسرائیل ، لازم ممکن و عادلانه است.‎
گفتنی است موسسه معتبر بروکینگز توسط ثروتمندان یهودی حمایت مالی می شود و وظیفه اصلی آن حمایت از رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا است. این موضوع ، نشان دهنده نفوذ لابی ایپیک در مراکز پژوهشی آمریکا است تا از این طریق به سیاست های نظام سلطه و صهیونیسم جهانی ، مشروعیت علمی ببخشند.نکته جالب در مورد این موسسه بروکنیگز و مرکز سابان این است که روزنامه نیویورک تایمز، قطر، امارات و نروژ را مهمترین کشورهای اعطاکننده کمک‌های مالی به این اندیشکده معرفی کرده است.در سال ۲۰۰۲ مؤسسه بروکینگز، مرکز سیاست خاورمیانه سابان را برای ترویج درک بهتر گزینه‌های سیاسی مقابل تصمیم‌گیرندگان آمریکایی در خاورمیانه تأسیس کرد. حاییم سابان» میلیارد یهودی حامی دموکرات‌ها، موسس و حامی مالی این مرکز است. مدیریت این مرکز را تامارا کافمن ویتس به عهده دارد. در نشست سال گذشته سابان اوباما گفت : « آرزو دارم به این توانایی دست پیدا کنم که تمام پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران را باز کنم و این صنعت را تعطیل کنم.» گفتنی است در نشست فردا در مرکز سابان ، قرار است جان کری سخنرانی کند.امروز در کنار جو بایدن ، شلدون ادلسون دیگر میلیاردر یهودی حامی جمهوری‌خواهان که خواستار اقدام نظامی علیه ایران در صورت عدم توافق هسته‌ای شده بود، حضور داشت.‎

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار