تانسن فرانسوی‌ اولین کوهنوردی که به قله دماوند رسید

امروز یکشنبه 16 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 14 صفر 1436 هجری قمری و 7 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 177 سال پیش در چنین روزی تانسن از کشور فرانسه نخستین کوهنوردی بود که به قله‌ دماوند در ایران صعود کرد او در آن هنگام صعود به قله دماوند را بسیار سخت و خسته کننده بیان کرد.
 
79 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های ‌ انجمن پیشرفت ورزشی با شرکت 13 تیم در زمین مجمع جوانان سابق برگزار شد تیم‌های خورشید و تدین با یکدیگر در نخستین دیدار این مسابقات، مسابقه دادند و صفر – صفر مساوی شدند.
 
69 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های انگلیس خاورمیانه و تیم منتخب آبادان در شهرستان آبادان با حضور شش هزار تماشاگر برگزار شد. در این مسابقه تیم فوتبال آبادان با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد، دو گل تیم منتخب آبادان را اصغر بم زاده و امیر خیر اندیش زدند.
 
 64 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال راه آهن ارزرون‌ کشور ترکیه‌ به ایران آمد و با تیم راه آهن تبریز در ورزشگاه باغ شمال در برابر 10 هزار تماشاگر مسابقه داد این مسابقه با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید مسئول تیم راه آهن تبریز رسول مودنویی بود.
 
 58 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی ایران در مسابقات المپیک 1956 ملبورن‌ استرالیا‌ با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره افتخار بزرگی برای ایران کسب کرد. امام علی حبیبی و غلامرضا تختی به ترتیب در اوزان چهارم و هفتم مدال طلا گرفتند محمد علی خجسته پور و مهدی یعقوبی هم به ترتیب در دسته اول و دوم مدال نقره گرفتند. همچنین 58 سال پیش در چنین روزی محمود نامجو وزنه بردار 41 ساله  ایرانی در دسته خروس وزن در مسابقات وزنه برداری المپیک 1956 ملبورن موفق به کسب مدال برنز شد. دسینی از آمریکا مدال طلا و استوکف‌ از روسیه مدال نقره گرفت موفقیت نامجو در آن هنگام باعث تعجب همه شده بود.
 
57 سال پیش در چنین روزی  تیم دو و میدانی آموزشگاه‌های ترکیه به ایران آمد و با تیم آموزشگاه‌های ایران در یک مسابقه دوستانه شرکت کرد در این مسابقه تیم آموزشگاه ‌های ایران با اختلاف 2 امتیاز پیروز شد در دو 800 متر محمود خلیل رضوی از ایران در یک دقیقه و 54 ثانیه و 4 دهم ثانیه مسافت مسابقه را دوید و رکورد 800 متر ایران را در دسته بزرگسالان شکست حد نصاب پیشین یک دقیقه و 56 ثانیه و 5 دهم ثانیه  هم متعلق به گلوردی پیمانی بود.
 
54 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا در  دومین دیدار خود در هند برابر تیم فوتبال پاکستان با نتیجه 4 بر یک به نفع پاکستان شکست خورد این دیدار در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد وتنها گل تیم ایران را ناصر حاجی‌ مختار در یک دقیقه اول مسابقه زد.
 
در سال 1980 در چنین روزی جان تری مدافع سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و عضو کنونی باشگاه چلسی در لندن متولد شد جان تری که فوتبال را از تیم جوانان وستهام آغاز کرد از سال 1998 تاکنون عضو تیم چلسی است. وی که موفق‌ترین کاپیتان تاریخ باشگاه چلسی است در سال 2000 در مقطع کوتاهی عضو وستهام بود جان تری طی سال‌های 2003 تا 2012 در 78 بازی برابر تیم ملی انگلیس 6 گل زد.
 
 در سال 1984 در چنین روزی روبرت کوبیکا ستاره اتومبیرانی لهستان متولد شد روبرت کوبیکا که سابقه عضویت در تیم های بی ام دیلیو و رنو را در رقابت‌های فرمول یک داشت طی سال‌های 2006 تا 2010 حضوری فعال در این مسابقات داشت اما به موفقیت‌ نرسیده است.
 
کوبیکا از سال 2011 وارد رقابت‌های رالی شد اما از سال گذشته از حضور در این مسابقات هم بازنشسته شد.
 
در سال 1636 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدارش در هشتمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سنگاپور مقابل هند به تساوی بدون گل رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، امروز ، فرانسوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار