عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حوزه سلامت نیازمند تزریق نیروی انسانی است/تعداد پرستار در ایران از استاندارد جهانی پایین‌تر است

رستمیان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی است، به خصوص در رشته‌هایی هم چون پرستاری که این موضوع به شدت بر نحوه و اجرای خدمات درمانی نیز اثر منفی می‌گذارد.

 عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات بنیادین‌ در بخش سلامت کشور نبود نیروی کافی است که به شدت بر نحوه و کیفیت ارائه خدمات درمانی اثر منفی می‌گذارد.

وی گفت: بر اساس آمارهایی که از سازمان‌های جهانی اعلام می‌شود استاندارد پرستار به ازای هر تخت 2.5 نفر است در حالیکه در ایران یک یا حتی 0.7 درصد هم دیده می‌شود که این باعث تاسف است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقاء سلامت، فرهنگ پیشگیری و بهداشت، داشتن نیروی انسانی کافی است، خاطر نشان کرد: این حوزه برای ادامه طرح تحول و بالا بردن کیفیت آن نیازمند تزریق‌ نیروی انسانی است و باید در یک بازه زمانی مناسب وزارت بهداشت زمینه تسهیلات لازم جهت خدمات نیروی انسانی کار آمد به خصوص در مناطق محروم را فراهم کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
تکنسین اورژانس
۱۶:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
ارگانی مثل اورژانس پیش بمارستانی که بیش از دو سال است هیچ نیرویی جذب نکرده٬ معلوم است که فشار مضاعفی به نیروهای فعلی و فرسودگی آنها و کاهش کیفیت ارائه خدمات به مددجویان منجر میشود!!!
آخرین اخبار