نقد و بررسی بازی رویای رنگی؛

با رویاهای رنگی خود بازی کنید + دانلود

رویای رنگی یک بازی دوندگی (Runner) دوبعدی است که افتخار اخذ عناوینی از جمله کاندیدای بهترین بازی کژوال سال، دارای تندیس غزال زرین بهترین طراحی هنری و دیپلم بهترین موسیقی سومین جشنواره بازی‌های رایانه ای تهران است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بازی های گژوال چه بازی های هستند؟ ابتدا یک مختصر توضیحی در مورد بازی های گژوال و چرا به این نام معرفی می شوند را به شما می دهیم که بدانید چرا این گونه بازی ها با این نام شناخته می شوند. بازی رویای رنگی هم در همین سبک کژوال گیم است که در فارسی به آن بازی های غیر جدی گفته می شود. یعنی بازی کردن با این بازی نیازی به تبحر و حرفه‌ای بودن ندارد. این بازی ها معمولا داستان محور نیستند و بیشتر جنبه سرگمی دارند. رویای رنگی بازی ساده، خوش‌رنگ و شادی است که توسط استودیو ایرانی مدریک ساخته و تحت حمایت مالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده است که توانست در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، تندیس غزال بهترین طراحی هنری و دیپلم بهترین موسیقی را کسب کند. هم‌چنین این بازی نامزد بهترین بازی عامه‌پسند (Casual) سال هم بود. اگر از افتخاراتی که این بازی سبک و رایگان کسب کرده است بگذریم، به گیم‌پلی که هسته‌ی اصلی بازی است می‌رسیم.

رویای رنگی

عنوان بازی: رویای رنگی
پلتفرم: تلفن همراه(اندروید)
ناشر: استودیو مدریک
سازنده: استودیو مدریک

در این بازی شما باید به پسربچه‌ی شکموی بازی کمک کنید تا از میان موانع عبور کرده و به خوراکی‌های مورد علاقه‌اش برسد. بازی رویای رنگی در دو دنیای رویا و کابوس جریان دارد. پسربچه‌ی ما می‌تواند با زدن یک کلید از این دنیا به دنیای دیگر برود و از تفاوت‌های این دو دنیا برای عبور از موانع استفاده کند. بازی رویای رنگی در دو حالت مرحله‌ای و آرکید طراحی شده است. هدف از بازی کردن حالت آرکید ثبت امتیاز بالاتر و خرید قابلیت‌های درون بازی برای بهتر بازی کردن است. در حالت مرحله‌ای بازی‌کننده باید با رد کردن مراحل مختلف که به تدریج سخت‌تر می‌شوند، با سرعت عمل و دقت تصمیم‌گیری کرده و پسربچه را به خوراکی‌ها برساند.

بازی به چند شکل انجام می شود؟
بعد از نصب این بازی لوگوی حمایت کننده بازی و استودیو سازنده به نمایش در می آید. سپس با لمس بازی شروع می شود وارد محیط بازی می شود که کاملا فارسی می باشد و مدهای بازی را نمایش می دهد. رویای رنگی همچون بیشتر بازی‌های هم سبک خود، دارای دو بخش مرحله‌ای و آرکید است. در حالت مرحله‌ای، هر مرحله کوتاه اما کم کم سخت و سختر می‌شود و شما باید به هر شکلی که شده هر سه ستاره مراحل را دریافت کنید. در حالت آرکید که در بازی «بدو» نام دارد، شما باید کاراکتر بازی را تا جایی که می‌توانید هدایت کنید، سکه جمع کنید و رکوردی به نام خود ثبت کنید. از نکات بارز این بازی، وجود دو دنیا به طور موازی در صفحه است. این باعث می‌شود تا برخی موانع که در یکی از دنیاها است، در دیگری نباشد و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن بین آن‌ها شخصیت را تعویض کنید و از مانع عبور کنید و باید تمام تمرکز خود را بین دو دنیا قرار دهید. در بازی در بعضی مواقع در مسیر حرکت با یک مانع برخورد می کنید که در هر دو حالت رویا و واقعیت بصورت پشت سر هم قرار دارد که باعث می شود بازی به اتمام برسد.

رویای رنگی

دربخش تنظیمات با فعال کردن راهنما می توانید در طول بازی از راهنما استفاده کنید. یکی از این ویژگی ها نوشتن متن در بیلبردهای است که در بازی قرار داده شده است که سازندگان بازی می توانستند در مواقعی که گیمر از راهنما استفاده نمی کند در قالب بیلبردها مطالب آموزش قرار دهند یعنی به محض رسیدن به بیلبردها از سرعت بازی کمی کاست شود و موانعی وجود نداشته باشد که گیمر بتواند مطلب را مطالعه کند.

رویای رنگی

مراحل بازی:
بازی در مد فکر کن و بدو شامل 4 مرحله است که هر مرحله خود شامل 8 بخش می باشد.
مرحله اول: ابنبات چوبی
مرحله دوم: بستنی
مرحله سوم: کیک
مرحله چهارم: همبرگر
 
رویای رنگی

گرافیک و صدا گذاری:
محیط بازی به هیچ وجه تغییراتی به خود نمی بینید و این یکی از مشکلاتی است که تا حدی به بازی صدمه زده است. گرافیک بازی در سطح این گونه بازی ها بسیار مناسب می باشد ولی تصویر بگراند یکنواخت بازی، کمی چشم گیمر را زده می کند و پس از اندکی کاربر از بازی خسته می شود. بهتر بود به جای تکرار تصویر کاربر را از محیطی به محیط دیگری سوق دهد یعنی در صورت ممکن می توان از محیط طبیعی مانند کوها و جنگل ها استفاده کرد. صداگذاری در شروع بسیار مناسب می باشد و شروع بازی با شروع موسیقی هیجانی خاص به شما می دهد ولی موسیقی هم مانند تصاویر بگراند بعد مدتی تکراری و آزار دهنده می شود. بهتر بود هر کاربر برای شروع بازی خود نامی انتخاب کند و وارد بازی شود. بزرگتر بخش یک بازی آهنگ و جلوه های صوتی است که می تواند به گیمر هیجان، استرس و حتی روحیه بدهد پس آهنگ گذاری و جلوه های صوتی بسیار خوب کار نشده است ولی در بخش  وارد کردن هیجان و استرس به کاربر بسیار ضعیف عمل کرده است. در بخش صداگذاری و موسیقی هم نمی توان انتظار زیادی از یک بازی کژوال داشت. آن هم از یک بازی کاملا رایگان. اما در نگاه کلی بازی در این بخش ضعف دارد و جای کار زیادی وجود دارد.

رویای رنگی

فروشگاه بازی:

چگونه باید از فروشگاه خرید کرد؟ شما می توانید از طریق سکه هایی که در بازی جمع می کنید، اقدام به خرید ویژگی های جدید در بازی کنید. مانند آهنربا، هواپیما و … پس باید تلاش زیادی کنید تا بتوانید سکه های فراوانی اندوخته کنید که بخش فروشگاه می تواند کمی به گیمر کمک کند که از یکنواختی بازی خارج شود و مدلی دیگر از بازی را تجربه کند.

رویای رنگی

ويژگي هاي مثبت بازي:
1-  اين بازي براي تمام سنين مناسب است.
2-  محيط و شخصيت هاي كارتوني جذاب.
3-  داراي "Game play" ساده و روان.

ويژگي هاي منفي:
1- در بخش گرافيك مي توان گفت داراي گرافيك پاييني است.
2- تنوع مرحله اي ندارد.
3- فاقد بخش انيميشن و سناريوي براي بازي است.
4- در عمل بازي علاوه برجنبه سرگرمي بدون هدف است.
5- بهتر است برای شناخته شدن در هرکاری جهانی فکر کنیم این بازی فقط دارای زبان فارسی می باشد بهتر بود از دیگر زبان ها از جمله عربی و انگلیسی استفاده می شد.

رویای رنگی

در کل بازی بسیار خوب و کاربرپسند است و می توان امیدوار بود که در مراحل بعدی و با در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات کاربران بازی بهتر در سطح رقابت با بازی های خارجی سخت و در آخر خسته نباشید به سازندگان بازی که توانسته اند یک بازی بسیار جالب و سرگرم کننده ی طراحی و روانه بازار کنند. کاربران عزیز می توانند نظرات و پیشنهادات خود را با دیگر کاربران در میان بگذارند تا بتوانیم گامی بزرگ در عرصه بازی های ایرانی برداریم.

رویای رنگی


 • دانلود و مشخصات فایل

دانلود
 • حجم: 28.72 مگابایت
 • نسخه: 1.2
 • اجرا در: اندروید 2.2 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز:


نقد و بررسی از عبدالرضا چکاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.