بسیاری از مردم جهان دماغه امید نیک را به عنوان محل اتصال دو اقیانوس اطلس و هند می دانند، در صورتیکه این باور اشتباه بوده و این مکان متعلق به "دماغه آگولاس" می باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، هنگامی که بارتولومئو دیاس، کاشف پرتغالی در جستجوی راهی جدید برای اتصال قاره اروپا به شبه قاره هند بود، به جنوبی ترین بخش قاره افریقا رسیده و نام این دماغه را "دماغه توفان" نام نهاد که علت آن توفانی بودن اقلیم منطقه بوده است.
اما بعدها نام این دماغه به "دماغه امید نیک" تغییر داده شد، چرا که به باور کشتی رانان، این گذرگاه دریچه ای مملو از امید برای صادرات کالاهای مردم اروپا برای مصرف در هند بوده است.
اما اشتباهی که دیاس مرتکب آن شد و هنوز هم بسیاری از مردم جهان آن را تداوم می بخشند، آن بود که وی هنگام بازگشت با منطقه ای دیگر به نام آگولاس آشنا شد و اعتقاد داشت که دماغه توفان جلوتر از این منطقه قرار دارد و بنابراین دماغه توفان را جنوبی ترین بخش قاره آفریقا و محل اتصال دو اقیانوس هند و اطلس در نظر گرفت، حال اینکه این باور اشتباه بود و طبق نقشه جغرافیایی، دماغه آگولاس 150 کیلومتر جلوتر از دماغه امید نیک قرار دارد و بنابراین محل اتصال این دو اقیانوس این دماغه خواهد بود.
گفتنی است، از لحاظ تاریخی، این دماغه به عنوان یکی از خطرناک ترین دماغه ها برای دریا نوردان شناخته می‌شد.






.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بسیار جالب بود و با تشکر از شما که در تلاش برای بالابردن سطح اطلاعات عمومی مردم هستید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۸:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
جای دنج و ساکت دوست دارم
آخرین اخبار