رژیم آل سعود" زنان" عربستان را از انجام فعالیت های ورزشی باز می دارد

در گزارشی که مرکز علمی امور خلیج فارس در واشنگتن منتشر کرده، رژیم آل سعود در حال کشتار زنان عربستان بطور غیرمستقیم معرفی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این گزارش خاطرنشان شده که رژیم آل سعود زنان این کشور را از انجام فعالیت های ورزشی در مدارس و اماکن عمومی و خصوصی به بهانه اینکه این موضوع از نظر دینی و بر اساس اعتقادات وهابی ها حرام است، منع می کند.

در این گزارش آمده است: تحقیقات نشان می دهد که بیماری ها در میان زنان عربستان به دلیل محروم ماندن از ورزش انتشار یافته و 44 درصد زنان این کشور از اضافه وزن رنج می برند و در حدود 5/26 درصد از آنان دچار چاقی مفرط هستند.

تحقیق دیگری نیز نشان می دهد که 80 درصد زنان عربستان به دلیل قرار نگرفتن در معرض نور خورشید دچار کمبود ویتامین دی هستند؛ به عبارت دیگر آنان در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک از جمله پوکی استخوان هستند.

این گزارش می افزاید: 5/12 درصد از زنان عربستان با بیماری فشار خون دست به گریبانند و 34 درصد یعنی دو میلیون و دویست هزار نفر از آنان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

همچنین 720 هزار زن عربستانی از بیماری قند رنج می برند که در طی سال 2013 عامل مرگ و میر 22 هزار زن و مرد در عربستان بود.

"50 درصد از زنان عربستان به هیچوجه ورزش نمی کنند و 29 درصد از آنان فقط ورزش سبک انجام می دهند."

در گزارش تاکید شده که دولت سعودی بر اساس اندیشه های وهابی - سلفی افراطی، زنان را از انجام فعالیت های ورزشی محروم نگه داشته و برعکس در سایر کشورهای خلیج فارس باشگاههای ورزشی ویژه زنان وجود دارد و آنان در آن اماکن به مسابقات ورزشی و رقابت های داخلی و خارجی می پردازند.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار