یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

هیچ آمریکایی در عراق مصونیت قضایی ندارد!

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نیروهای نظامی آمریکا در عراق فاقد هرگونه مصونیتی هستند گفت: آن چیزی که صورت گرفته مصونیت سیاسی است که تنها به کارکنان سفارت آمریکا داده شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "رضا میرابیان" در خصوص انتشار خبری مبنی بر توافق واشنگتن و بغداد برای مصونیت قضایی نظامیان امریکایی به رادیو گفتگو گفت: سخنگوی دولت عراق رسما اظهارت امریکا را تکذیب کرده، و چنین توافقی بین دولت عراق و امریکا رخ نداده و هیچ مصونیتی نیز به سربازان آمریکایی حاضر در عراق داده نشده است.


این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: سفیر آمریکا با صدور بیانیه ای اظهارات قبلی خودش را تکذیب کرده و در واقع آن چیزی که اتفاق افتاده، یک مصنویت سیاسی است.

میرابیان در ادامه بیان کرد: دادن مصنویت قضایی نیاز به دو سوم آرای پارلمان عراق دارد و چنین اختیاراتی در دست دولت العبادی نیست كه مصونیت قضایی به سربازان حاضر در عراق دهد.

وی افزود: آن چیزی که صورت گرفته مصونیت سیاسی است، که این مصونیت نیز موقت بوده و به کارکنان سفارت امریکا داده شده است و مصونیت سیاسی یک مصونیت موقتی است و هر آن ممکن است که این مصونیت لغو شود.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه آمریکایی‌ها بعدها در قالب شرکت‌های امنیتی همین موضوع را ارائه دادند، اما من معتقد هستم که مصونیت نیروهای آمریکایی تحت عناوین مختلفی در عراق، افغانستان و حتی در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، وجود داشت ، ولی آنچه که سخنگوی دولت عراق اعلام کرده این است که این مصونیت قرار نیست به نظامیان آمریکایی داده شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: امریکا ، عراق ، مصونیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار