اخبار و بازتاب‌های مرتبط با تجاوز جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به مناطقی در خاک سوریه/ در حال بروز رسانی..

جروزالم پست: این حملات احتمالا با هدف جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته از ایران به حزب‌الله لبنان صورت گرفته است/ یدیعوت احارونوت: احتمال پاسخ حزب‌الله و دمشق وجود دارد

تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه و حمله به مناطقی داخل خاک این کشور، با واکنش‎ها و بازتاب های گسترده‎ای مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روز یکشنبه رسانه‌های وابسته به مخالفان مسلح دولت سوریه با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به مناطقی در سوریه، از جمله پایگاه هوایی "دیماس" در نزدیکی دمشق خبر دادند.

هرچند رژیم‌صهیونیستی مطابق معمول سیاست سکوت در پیش گرفته، اما رسانه‌ها از جمله رسانه‎های این رژیم با تائید ضمنی انجام این حمله، دلایل مختلفی برای انجام این حمله اعلام کردند. 


****  جروزالم پست: این حملات احتمالا با هدف جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته از ایران به حزب‌الله لبنان صورت گرفته است

نشریه جروزالم پست در مطلبی به قلم "آریل بن سولمون" نوشت:حملات هوایی اخیر اسرائیل به سوریه ممکن است با فعالیت های ایران دراین کشور مرتبط باشد.


در این حال سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که هیچ اظهار نظری درباره گزارش های رسانه های خارجی نمی‌‌کند.

در این حال "ایال زیسر" کارشناس مسائل سوریه از مرکز مطالعاتی موشه دایان در دانشگاه تل آویوبه جروزالم پست گفت: سیاست اسرائیل شفاف است.این کشور وارد جنگ نمی شود.اسرائیل چندین بار از وضعیت موجود استفاده کرده است و به محموله های تسلیحاتی که به مقصد سوریه و حزب الله فرستاد می‎شد  حمله کرده  است.

وی افزود: در گذشته هیچکس نفعی در ایجاد جبهه جدید نداشت و همه تلاش می کردند که تنش را کم کنند و امیدواریم که این بار هم اینگونه باشد.

تونی باردان کارشناس سیاسی لبنانی مدعی شد: حملات هوایی به دیماس این معنا را می دهد که مقادیری تسلیحات پس از انتقال به این فرودگاه در راه لبنان و  ارسال برای حزب الله بوده است.

وی افزود: محل حملات در بین مرز لبنان و سوریه قرار دارد.هر محموله ای می تواند از طریق مسیرهای مشخص در منطقه به لبنان منتقل شود و یا حتی از گذرگاههای مرزی رسمی  این کار صورت گیرد.حملات اخیر در حالی صورت گرفته است که ماه گذشته روسیه اعلام کرد که ممکن است تسلیحاتی از جمله سیستم های دفاع موشکی اس-سیصد را برای سوریه ارسال کند. اما این احتمال وجود دارد که محموله وارد شده به این فرودگاه از ایران آمده باشد.ماه گذشته یکی از مقامات ارشد ایران اعلام کرد که ایران نوع پیشرفته موشک فتح -صد و ده را برای حزب الله ارسال کرده است.

این کارشناس سیاسی گفت: احتمال دومی که می توان داد به ارسال محموله تسلیحاتی از طرف روسیه برای سوریه مربوط باشد.سوریه برای افزایش قدرت بازدارندگی خود به مسکو نزدیک شده است. 

*** یدیعوت احارونوت: اسرائیل از بیم تجهیز حزب‌الله به "فاتح 110" به سوریه حمله کرد و احتمال پاسخ حزب‌الله و دمشق وجود دارد
یدیعوت احارونوت در گزارشی که در نسخه عبری این روزنامه منتشر شده، جلوگیری از ارسال موشک‌های "فاتح 110" ایرانی به لبنان را انگیزه اصلی این حمله دانسته است.


در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: حملات یکشنبه شب در سوریه، احتمالا با هدف جلوگیری از انتقال تسلیحات پیشرفته از ایران به حزب‌الله لبنان صورت گرفته است. 

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه این حمله بر اساس اطلاعات دقیق و با در نظر گرفتن ابعاد عملیاتی و راهبردی صورت گرفته، نوشته است که این اقدام یادآور حمله‌ای است که در سال 2013 انجام گرفت و در جریان آن تل‌آویو تلاش کرد محموله موشک‌های فاتح 110 را هدف قرار دهد.

به نوشته یدیعوت، مقامات ایران و حزب‌الله در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که این گروه به موشک‌های دقیقی مجهز شده است که قادرند سرتاسر اسرائیل را هدف قرار دهند.

این روزنامه صهیونیستی همچنین با بیان اینکه دولت سوریه در ماه‌های اخیر به دلیل درگیری در داخل به تجاوزهای صورت گرفته پاسخ نداده، نوشته است که حزب‌الله هم تا زمانی که این حملات به خاک لبنان کشیده نشود، از اقدام تلافی‌جویانه خودداری می‌کند. یدیعوت با این حال نوشته است: اما این مربوط به گذشته است. هیچ تضمینی وجود ندارد که حزب‌الله و سوریه به این سیاست ادامه دهند. 



***  عضو کنست رژيم صهيونيستی: حمله هوايی نتانياهو به دمشق برای جبران شکست داخلی بود 
عضو کنست رژیم صهیونیستی: حمله هوایی نتانیاهو به دمشق برای جبران شکست داخلی بودشبکه المنار گزارش داد: یافعات گریف عضو کنست رژیم صهیونیستی طی سخنانی که قبول تلویحی مسئولیت حمله هوایی به دمشق بود گفت بنیامین نتانیاهو به دلیل اینکه در تشکیل کابینه شکست خورد قصد دارد همه منطقه خاورمیانه را به آتش بکشد.


***  سانا: حمله به سوريه وقيحانه است 
آژانس خبری دولتی سوریه (سانا)اعلام کرد: حمله به سوریه وقیحانه است.


در این حال ساکنین دمشق از شنیده شدن صدای های بلند چندین انفجار خبر دادند و مخالفان دولت تصاویری از پرواز هواپیماهای جنگنده در آسمان و انفجار را منتشر کرده اند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه به تلویزیون دولتی این کشور گفت: برخی مواد موجود در این تاسیسات از بین رفته است.این حملات هوایی به نفع القاعده است.این حمله نشان دهنده دخالت مستقیم اسرائیل در حمایت از تروریست ها در سوریه است. 


***  وزارت خارجه سوريه دو نامه اعتراض آميز به سازمان ملل و شورای امنيت ارسال کرد 
سوریه در این نامه‌ها خواستار مجازات رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد اسراییل هیچگاه سیاست حمایت از تروریسم را مخفی نکرده است و برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات داخلی خود به سوریه حمله کرده است.

 در نامه‌ها که سوریه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت نوشت حمله هوایی رژیم صهیونیستی حمایت مستقیم از ترویست ها است.

***  رویترز: سکوت ارتش اسرائیل در خصوص حمله دیشب
رویترز نیز گزارش داد تلویزیون سوریه در بیانیه ای اعلام کرده است دشمن صهیونیست از طریق هدف قرار دادن دو منطقه امنیتی در حومه دمشق اقدام به تجاوزی آشکار کرده است.


این در حالیست که سخنگوی ارتش اسرائیل هم گفته که وی درباره گزارشات خارجی نظر نمی دهد.

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرده است خسارت های مادی در برخی تأسیسات بوجود آمده است. وی گفت که حمله اسرائیل به نفع القاعده خواهد بود. 


*** روزنامه الاخبار لبنان: اسراییل همچنان می‎خواهد به تجاوزهای خود ادامه دهد
روزنامه الاخبار لبنان هم در این باره نوشت: به نظر می رسد این تجاوز جدید به سوریه نشان می دهد که تل آویو مشتاق است تا در چهارچوب قواعد بازی بماند.


این روزنامه می نویسد که این هفتمین حمله از این دست حملات است که اسرائیل در خاک سوریه از زمانی که تنش ها در این کشور بالا گرفته انجام داده است .

این روزنامه همچنین می‏‎نویسد: گفته شده که هدف از این حمله تسلیحاتی بوده که از طریق منطقه قلمون به حزب الله در لبنان منتقل می شد.

این روزنامه همچنین می‌نویسد باید گفته شود که این تجاوزی که نیروی هوایی اسرائیل روز گذشته به انجام رساند ارتباطی با انتخاب گادی ایزنکوت به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ندارد چرا که وی هنوز بطور رسمی پستش را تحویل نگرفته و از این رو در موضع تصمیم گیری های اساسی نیست.


*** رای الیوم: اسرائیل بطور مستقیم در حمایت از تروریسم در سوریه دست دارد
رای الیوم به نقل از فرانس پرس می نویسد ارتش سوریه در بیانیه ای گفته است: این تجاوز مستقیم که که امروز اسرائیل مرتکب آن شده تروریسم در سوریه را گسترش می‏دهد.


ارتش سوریه همچنین گفت: این حملات نشان می دهد که اسرائیل بطور مستقیم در حمایت از تروریسم در سوریه در کنار تعداد دیگر از کشورهای غربی و منطقه ای معروف دست دارند. 


***  فلسطین الان: سکوت معنادار اسرائیل در قبال حملات شب گذشته
فلسطین الان نیز با انتشار تصاویری از حملات دیشب، به نقل از خبرگزاری سانا سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل اقدام به بمباران اهدافی در دو منطقه دیماس در حومه دمشق و فرودگاه بین المللی دمشق کردند.


این خبرگزاری اعلام کرده که این بمباران خسارت جانی نداشته؛ این در حالی است که اسرائیل از ارائه توضیحات خودداری کرده است.


گفتنی است، این اولین باری نیست که جنگنده های اسرائیل اهدافی در سوریه را هدف قرار می‌دهند. 


****  المنار به نقل از تحلیلگر شبکه2 تلویزیون اسراییل: تسلیحاتی که برای حزب‌الله ارسال میشد، هدف قرار گرفت
همچنین شبکه المنار گزارش داد که "رونی دانیل" تحلیلگر ارشد نظامی شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره این حملات گفته است پاسخ تل آویو در این موارد پاسخ همیشگی است و این جوابی است که در دفعات قبل نیز که جنگنده های اسرائیلی به تأسیسات سوریه نیز حمله کرده بودند، داده شد.


وی در ادامه می‌گوید: به نظر من نیروی هوایی اسرائیل اجازه دارد تا تسلیحاتی که از ایران می آید و برای حزب الله در لبنان می رود هدف قرار دهد. 


همچنین المنار به نقل از "ایهود یعری" خبرنگار امور عربی تلویزیون رژیم صهیونیستی نقل می‌کند که وی مدعی شده که این حملات تلاشی برای ممانعت از رسیدن سلاح از سوریه به حزب الله از طریق کوه های قلمون واقع در مرزهای لبنان با سوریه قراردارد بوده است.

از سوی دیگر شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نقل کرده است که این حملات در چهارچوب خطوط قرمزی انجام شده است و طرفی که اقدام به این حملات کرده بخوبی می‌داند که چه چیزی را هدف قرار داده و کجا را می‌زند.

این شبکه در ابتدای بخش خبری خود گفت: اسرائیل اجرای سیاست هایش که تاکید بر عدم انتقال سلاح از سوریه به حزب الله لبنان است، را ادامه می دهد.

"اورهیلر" خبرنگار مسائل نظامی شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: در صورتی که بخواهیم درباره آنچه که در گزارشات خارجی آمده صحبت کنیم مسأله درباره حملاتی است که مبتنی بر داده های اطلاعاتی محکم صورت گرفته و به نظر می رسد آنها ابزارهای نظامی بوده اند که در شرف انتقال از سوی سوریه به حزب الله بوده اند.

وی در ادامه می گوید: در سه سال اخیر هفت حمله به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شده است که شش حمله در سرزمین های سوریه صوت گرفته و فقط یکی از آنها در سرزمین های لبنان بوده که حمله صورت گرفته در لبنان سبب خشم دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله گردید که پس از آن تأکید کرد که نمی توان در این باره خویشتنداری کرد و این حمله طبق برآوردهای ارتش اسرائیل سبب سلسله ای از اتفاقات در مرزها در مزارع شبعا و مرزهای اسرائیل با سوریه شد.

المنار همچنین می‌گوید که نتانیاهو روز گذشته در ابتدای جلسه کابینه خود تأکید کرده بود که اسرائیل آماده است تا با تهدیدات برخورد نماید اما ماهیت این تهدیدات را مشخص نکرد.

***  الاخبار: حمله هوایی اسرائیل به سوریه با 8 فروند جنگنده انجام گرفت
روزنامه الاخبار لبنان جزئیات دیگری از تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به خاک سوریه منتشر کرد.
منابع امنیتی در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار فاش کردند که شب گذشته 8 فروند جنگنده اسرائیلی دو موضع را در خاک سوریه بمباران کردند.


این منابع با اشاره به اینکه جنگنده‌های اسرائیلی نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق و نزدیک فرودگاه "الدیماس"، را در شمال غرب دمشق بمباران کردند، افزودند: در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق مقادیری کالا و در موضع دوم مقادیری سلاح در پایگاه نظامی نگه‌داری می‌شد.

برخی منابع دیگر از هدف قرار گرفته شدن مواضعی در منطقه "الصبوره"، و مقر یگان 90 در القنیطره خبر دادند.


***  اشتاینیتز از تایید و یا تکذیب تجاوز جنگنده‌های اسرائیل به خاک سوریه طفره رفت
وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی از تایید و یا تکذیب تجاوز جنگنده های این ریم به خاک سوریه طفره رفت.

"یووال اشتاینیتز"، روز دوشنبه در اظهاراتی از تایید و یا تکذیب حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مواضعی در حومه دمشق طفره رفت.  او در ادامه با بیان اینکه اسرائیل با تمام تلاش سیاست قاطعانه خود را در زمینه امنیت این رژیم پیگیری می‌کند، افزود: ادعای اینکه "نتانیاهو"، دستور اجرای حمله هوایی به مواضعی را در خاک سوریه صادر کرده، اقدامی سیاسی و حزبی بوده که خنده‌دار است.  

در همین حال منابع لبنانی اعلام کردند ارتش اسرائیل درجه آمادگی نیروهای خود را در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی به ویژه در محور مزارع شبعا و کفرشوبا بالا برده است. 


***  شبکه دو اسرائیل: مخالفان نتانیاهو حمله اسرائیل به سوریه را ناشی از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید می‎دانند
مخالفان نتانیاهو، او را متهم کردند که "او تبلیغات انتخاباتی خود را با بمباران دمشق اغاز نموده است. و اعلام کردند او "تلاش میکند با شعله ور ساختن منطقه، پیروزی خود را در انتخابات تضمین کند.


شبکه دو اسرائیل گفت"مخالفان نتانیاهو حملات او به سوریه با انتخابات اسرائیل مرتبط است و ناشی از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه جدیدی است که هفته گذشته وعده داده بود آن را جایگزین کابینه جدید نماید. 

یعفات قریب نماینده کنست از حزب "آینده وجود دارد" به شبکه دو اسرائیل گفت: نتانیاهو در تشکیل کابینه جدیدی که هفته گذشته وعده داده آن را جایگزین کابینه کنونی کند، شکست خورد؛ به همین خاطر  آغاز تبلیغات انتخاباتی خود را به تنش در منطقه اختصاص داده است. قریب افزود "نتانیاهو با این اقدام هرگز نمی تواند ما را فریب دهد."

"فریج عیساوی" از حزب چپ گرای "مرتز" گفت نتانیاهو دائما تلاش می کند شکست های خود را توجیه کند و آنها را به عوامل خارجی بچسباند. اگر از او درباره عملکردش در کابینه و افزایش هزینه های زندگی مردم بپرسید؛ او می گوید "ایران" مقصر و علت این مساله است! و اگر درباره نظام سلامت بپرسی؛ می گوید "حزب الله" آن را از بین برده است!! 

موشی مزراحی از حزب کار در حمله به نتانیاهو گفت "قبل از انتخابات مسائل را به یکدیگر مرتبط نکنید؛ به همین خاطر امیدوارم تا زمان برگزاری انتخابات کسی به دیوانگی و جنون مبتلا نشود!"

النشره: اسرائیل اهداف تروریست‎ها را در دمشق اجرایی کرد
پایگاه خبری النشره لبنان نیز در گزارشی با عنوان "اهداف تجاوز اسرائیل به سوریه" نوشت: این اولین حملات اسرائیل به حومه دمشق نبوده و پیشتر نیز اسرائیل به سوریه در روستای "جمرایا" حمله کرده بود.


این پایگاه همچنین می‌نویسد که نیروهای "ناظر آندوف"(نیرویی بین المللی برای نظارت بر آتش بس نظامی میان سوریه و اسرائیل زیر نظر سازمان ملل) فاش کرده است که ارتباط زیادی میان اسرائیلی ها و گروههای تروریست سوری در جریان بوده است و این حجم ارتباط نشان از دخالت دائمی اسرائیل در سوریه به نفع گروه های مسلح دارد.

النشره سپس می‌نویسد که بطور کلی گروه های مسلح از چند روز گذشته تلاش داشتند تا مراکز نظامی را در منطقه دیماس که روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد، مورد هدف قرار دهند، اما به اهداف خود نرسیدند.

النشره همچنین می‌نویسد که نمی شود که این اقدام رژیم صهیونیستی بدون موافقت آمریکا صورت پذیرفته باشد، خصوصا در این مرحله، و این نشان می دهد که هدف از این حمله بزرگتر از طرف حمله به نقطه ای نظامی در سوریه و یا برای کمک به گروه های تروریست مسلح بوده است و هدف همچنین ادعای اینکه سلاح های حزب الله هدف گرفته شده نیست.

النشره در ادامه این گزارش می‌نویسد که این حمله در ابتدا روس ها و ایرانی ها را هدف قرار داده و این پاسخی به سرسختی روسیه در قبال نظام سوریه بوده است؛ خصوصا پس از سخنان پوتین از ترکیه و سفر هیئت روسی که توسط بوگدانوف که در خاورمیانه انجام گرفت.

النشره می نویسد که این حملات بطور اساسی روسیه و ایران را هدف گرفته است که اقدام به تجهیز سوریه به سلاح می کنند.

از سوی دیگر العربیه با انتشار ادعای مخالفان سوری اعلام کرد که حملات اسرائیل، انبار سلاحهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را هدف گرفته است.


این شبکه به استناد به ادعای مخالفان سوری گزارش داد چند ساعت پس از حملات هوایی اسرائیل به پایگاه هایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق، برق فرودگاه بین المللی دمشق قطع شد.

این شبکه در ادامه به نقل از برخی منابع آگاه در میان مخالفان سوری گزارش می دهد که گفته اند: این حملات مخازن تسلیحاتی را که به منظور انتقال به حزب الله لبنان در آن سلاح انبار شده بود، مورد حمله قرار داد.



در حال بروز رسانی.... 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عیسی عابدینی ماسوله
۱۳:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
من عاشق جنگ باصهیونیسم هستم...
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار ناظری
۱۲:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی ( ره )اسراییل باید از میان برداشته شود و این امر فقط به دستان توانگر و قدرت نظامی نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران و به رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی میسر خواهد بود و این این امر انشاء ا... به زودی عملی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
من عاشق جنگ باصهیونیسم هستم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
رژیم صهیونیستی ، هزینه این تعرض را باید بپردازد . قیمت آن سنگین خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۰:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
سکوت اسراییل را وقیحتر میکند سوریه باید با موشک چند پایگاه اسراییل را منهدم کند چون این توان را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
این صهیونیستها کی خسته می شوند 50 سال است مردم را میکشند امیدواریم به سزای اعمالشان یرسند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
اسراییل باید از روی زمین برداشته شود
من عاشق جنگ با صهیونیست هستم
آخرین اخبار