در نشست خبری اولین کنسرت "نوای عاشقی" مطرح شد؛

کویتی‌پور: من خواننده ارزشی نیستم، وطن من ارزشی است / گذشته‌ای که داشته‌ام مرا از موسیقی دور کرده است/ ملودی‌های مربوط به شب‌های عملیات برای من قداست خاصی دارد

نشست خبری اولین کنسرت "نوای عاشقی" با حضور غلامرضا کویتی پور، بهنام صبوحی نوازنده و سراج برگزارکننده این کنسرت برگزار شد که البته بسیاری از سؤالات اصحاب رسانه بی پاسخ ماند.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران نشست خبری اولین کنسرت "نوای عاشقی" با حضور غلامرضا کویتی پور، بهنام صبوحی نوازنده و سراج برگزارکننده این کنسرت برگزار شد.
 
کویتی‌پور با ابراز امیدواری با همدلی با اصحاب رسانه آماده پاسخگویی به خبرنگاران شد.
 
وی گفت: قطعات معرفی نشده برای کنسرت باعث غافلگیری خواهد شد. من هر موقع کنسرت می‌روم، دوست دارم قطعاتی که اجرا می شود غیرمنتظره باشد.
 
وی در خصوص قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود، گفت: خیلی از آثار که توسط من اجرا شده به گوش مخاطب نرسیده است و من در این چند سال فقط دو آهنگ ارائه داده‌ام.
 
کویتی‌پور با بیان این که مدتی قبل پیشنهاد کنسرت داشته است، گفت: من در آن زمان کاملاً به مخاطب معرفی نشده بودم و شرایط کنسرت مهیا نبود؛ کشور مظلوم ما در شرایط جنگ و مردم ما تحت ظلم جنگ هشت ساله قرار گرفتند.
 
وی همچنین اظهار داشت: این که چه ملودی‌هایی انتخاب شود که بتواند موثر باشد، ‌مهم است؛ ضمن این که مضامینی که ایجاد شد از آن سال‌ها ریشه می‌گیرد.
 
کویتی‌پور با بیان این که یک قطعه عاشورایی در میان قطعات کنسرت دارد، گفت: ما در کنار این قطعه عاشورایی مضامین حماسی و اجتماعی و عاشقانه نیز خواهیم داشت. قطعاتی در این کنسرت اجرا خواهد شد که آقای صبوحی هم نشنیده است و به همین خاطر می‌گویم برخی از قطعات غافلگیرکننده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: من به تمام سبک‌های موسیقی اعتقاد دارم، حتی قلباً دوست داشتم که آلبوم سومی هم داشته باشم که بتوانم به چیزی که در نظر داشتم برسم. با نگاهی که به هنر و موسیقی و هنرمندان سرزمینم دارم، می‌دانم هنوز 30 درصد راه را هم نرفته‌ام.
 
کویتی‌پور عنوان کرد: من برای انرژی شخصی‌ام می‌خواهم به صحنه بروم تا این سی و چند سالی که این فرصت را از دست داده‌ام فراموش کنم. گذشته‌ای که داشته‌ام مرا از موسیقی دور کرده است.
 
کویتی‌پور ضمن بیان این که به اهالی رسانه احترام می‌گذارم گفت: اگر سهل‌انگاری در پاسخگویی من ایجاد شده است از اصحاب رسانه عذر خواهی می‌کنم. در آن شرایط که کنسرت در برج میلاد کنسل شد، ‌اصحاب رسانه تماس می‌گرفتند و ما شرایط پاسخگویی نداشتیم.

کویتی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: یک قطعه عاشورایی در میان قطعات در نظر گرفته شده وجود دارد. البته بقیه قطعات موسیقی کنسرت خیلی دور از مضمون عاشورایی نیست و این موضوع صحت ندارد که با یک قطعه عاشورایی بخواهیم کنسرت را تضمین کنیم. قطعه‌ی عاشقانه که در کنسرت وجود دارد،‌ ذکری است که برای اتصال به خداوند است.
 
وی در ادامه بیان کرد: ملودی‌هایی که مربوط به شب‌های عملیات است، برای من قداست خاصی دارد. متأسفانه قطعاتی وارد بازار موسیقی شد که با صدای من نبود ولی به اسم من اجرا شد. این کار با یک شوخی آغاز شد،‌ اما جدی تمام شد و هنوز هم در بازار موسیقی شاهد این قطعه‌های موسیقی هستیم. من نمی‌خواهم به این موضوع زیاد بپردازم، آن را فراموش کردم اما باید بدانید که این ملودی‌ها برای من مقدس هستند.
 
این خواننده در ادامه یادآور شد: من برای کار خود چارچوبی مشخص کردم. من در دنیای هنر به خودم نمره صفر می‌دهم و معتقدم صفر هم در دنیای موسیقی زیاد است،‌ چون موسیقی بسیار سخت و دشوار است.
 
وی در خصوص ملودی‌هایی که به وی پیشنهاد شده که اجرای آن را بر عهده بگیرد،‌ گفت: خیلی از ملودی‌هایی که به من پیشنهاد شد، دارای فضا و محتوایی غیر از چیزی که من اعتقاد داشتم بود و چون با عقایدم جور نبود آن‌ها را نپذیرفتم. خیلی از این ملودی‌ها از طرف افراد مهم و قدرتمند بود.
 
کویتی‌پور با بیان این که در کارهایش اعتقاد به تفأل دارد،‌ گفت: من بود تفأل در کاری قدم برنمی‌دارم و این جا هم اگر هستم، با تفأل آمده‌ام. من به احترام تمام کسانی که در این جنگ نفس و جان خود را دادند،‌ تمام قد می‌ایستم.
 
وی با بیان خاطره‌ای از ملاقاتش با دو جوان گفت: آن‌ها به من می‌گفتند که پدرشان هم‌دوره من بوده و اعتقاد دارد که کسانی مثل من باعث شده جوانان مردم خود را به کشتن بدهند،‌ اما فرهنگ ایرانی زیر بار حرف زور نمی‌رود و به نظر من این یک شوخی است، چون ایرانی‌ها غیور و بامعرفت هستند و لازم نیست که کسی آن‌ها را وادار به کاری بکند.
 
وی در پاسخ به سوالی که مطرح شد، در خصوص این که اگر جنگ اتفاق نمی‌افتاد، چه سبکی را انتخاب می‌کرد، گفت: سرنوشت ما دست خداست و من نمی‌توانم بگویم اگر جنگ نبود، چه کار می‌کردم و به چه راهی می‌رفتم، اما از گذشته‌ام پشیمان نیستم،‌ حتی اگر از آشفتگی هم می‌گویم باز هم، برای این فرهنگ هستم. مردم ما با سلام به همدیگر دل‌هایشان را به هم می‌دهند.  مردم خرمشهر و آبادان خصوصیات و تعصبات خاصی دارند. من در هر جایگاهی باشم، هیچ گاه از بالا به کسی نگاه نکردم چون این جایگاه و عرصه شرایط "من گفتن" را ندارد.
 
کویتی‌پور ادامه داد: این جنگی بود که در آن دشمن نه تنها همبازی‌ها و هم‌وطنانمان را بلکه خیلی از خاطرات ما را به زیر خاک برد.  من معتقدم باید هر کس را به اندازه ظرفیت او بزرگ کنیم،‌ چون در فرهنگ ما کسی را که دوست داریم بسیار بزرگ جلوه می‌دهیم و اگر با کسی مخالف باشیم،‌ بدترین ضربه‌ها را به او می‌زنیم. من باید بگویم که خود را خواننده ارزشی نمی‌دانم، مملکت من ارزشی است و من یک خواننده دورگه هستم که یک رگ عرب و یک رگ فارس دارم. ما برای دل‌های مردم می‌خوانیم. ضمن این که من ادعای خوانندگی ندارم.
 
بهنام صبوحی نوازنده کنسرت نوای عاشقی با بیان این که با یاری اصحاب رسانه برنامه‌ی خوبی اجرا شود،‌ گفت: درخواست دارم که در این روزها که بازار موسیقی در شرایط بد و سختی به سر می‌برد  اصحاب رسانه کمک کنند تا باعث رونق آن شویم.
 
وی همچنین ادامه داد: مجموعه‌ای از سازهای پاپ در این کنسرت گردآوری شده و سعی داریم از نوازنده‌هایی استفاده کنیم که مناسب این کنسرت باشد. در مورد قطعات هم می‌توانم بگویم که مجموعه‌ای از قطعات شنیده شده و نشده آلبوم‌های کویتی‌پور است.
 
صبوحی ادامه داد: من به خاطر حوزه کاری خود با اکثریت اهالی موسیقی رفاقت و آشنایی دارم، اما بارها شده است که به خاطر درگیری‌های کاری پاسخ من را هم نداده‌اند،‌ اما آقای کویتی‌پور از همان ابتدا که با ایشان آشنا شده‌ام که مربوط به سال‌های گذشته است،‌ ذره‌ای تغییر رفتار نداشته است.
 
سراج،‌ برگزارکننده کنسرت نوای عاشقی بیان کرد: پس از سال‌ها افتخار این را داریم که با یاری خدا و همیاری و همت دوستان و اصحاب رسانه اجرای زنده و با شکوه آقای کویتی‌پور را داشته باشیم.
 
برای برنامه‌ی خیمه‌ها و نجواها که توسط شهرداری در برج میلاد برگزار شد، آقای کویتی‌پور هم در شب دهم حضور داشت و این موضوع که ایشان از اصحاب رسانه فاصله می‌گیرد، درست نیست. قرار بود کنسرت در برج میلاد و در زمان دیگری برگزار شود،‌ اما به دلیل موضوعی که پیش آمد،‌ جابه‌جایی زمان و مکان را داشته‌ایم چون ما نیاز به شرایط خاصی برای این کار داشتیم که برج میلاد برای تمرین‌های گروه زمان و مکان در اختیار ما نمی‌گذاشت.
 
سراج عنوان کرد: ممکن است برخورد من در آن زمان با اصحاب رسانه نامناسب بوده باشد که بابت آن عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم من در آن شرایط در حال تلاش برای پیدا کردن راه حل بودم که کنسرت در آن جا برگزار شود،‌ اما در نهایت کنسل شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار