در نشست خبری در کربلا؛

حیدر العبادی: طرح مصونیت هیچ‌ سرباز آمریکایی را در عراق امضا نخواهم کرد

نخست وزیر عراق در جریان سفر به کربلا در نشستی خبری حاضر شد و تاکید کرد طرح مصونیت هیچ‌ سرباز آمریکایی را در عراق امضا نخواهم کرد. .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"حیدر العبادی"، لحظاتی پیش در نشستی خبری در کربلا تاکید کرد: هیچ مصونیت و هیچ نیروی خارجی در عراق نیست و من طرح مصونیت هیچ‌ سرباز آمریکایی را در عراق امضا نخواهم کرد.

وی از استفاده از جنگنده برای تامین امنیت مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.

العبادی در نشستی خبری در کربلا تاکید کرد امیدواریم با افزایش شمار نیروهای امنیتی در کربلا به ویژه در روزهای اخیر نزدیک به اربعین که افزایش شمار زائران را به این منطقه شاهد هستیم بتوانیم امنیت را تثبیت کنیم.  

وی افزود: نیروهای امنیتی در کربلا وظیفه سنگینی در حفظ جان زائران و کنترل ورودیها و خروجیهای این شهر دارند.

 نخست وزیر عراق بر ضرورت همکاری نزدیک بین شهروندان و زائران با نیروهای امنیتی به منظور حفظ امنیت در کربلا تاکید کرد.  

العبادی گفت نیروهای عراقی درگیریهای شدیدی را با سازمان تروریستی داعش در مناطق مختلف انجام می دهند و ما وظیفه داریم که جان شهروندان و زائران را حفظ کنیم. برای همین نیروهای امنیتی در کربلا وظیفه سنگینی در حفظ جان زائران و کنترل ورودیها و خروجیهای این شهر دارند.  

وی ادامه داد: طبعا اطلاعاتی درباره وجود تهدیدهایی از طرف داعش وجود دارد چرا که همانطور که می دانید داعش سازمانی تروریستی است که تلاش می کند غیرنظامیان را هدف قرار دهد و تلفات بیشتری وارد کند.  

وی اضافه کرد: اطلاعاتی داریم که آنها تلاش کردند به این جمیعت زائران نفوذ کنند و آنها را در هر نقطه ای که می توانند هدف قرار دهند اما در زیارت محرم الحرام و عاشورا نتوانستند به این هدف برسند و امروز نیز انشا الله نخواهند توانست به این هدف برسند. همه زائران باید مراقب باشند و هرگونه اقدام مشکوک را گزارش کنند و باید همکاری نزدیکی بین شهروندان و زائران با نیروهای امنیتی که وظیفه محافظت از کربلا را دارند وجود داشته باشد.

گفتنی است نخست وزیر عراق، روز دوشنبه همزمان با نزدیک شدن به مراسم اربعین امام حسین(ع) با هدف اطمینان از اجرای تدابیر امنیتی و خدماتی وارد استان کربلا شد.

یک منبع آگاه در مصاحبه با خبرگزاری المسله گفت: "حیدر العبادی"، نخست وزیر عراق و "عقیل الطریحی" استاندار کربلا در دیداری دوجانبه نحوه اجرای طرح امنیتی و خدماتی مراسم اربعین را بررسی کردند.

پیش از این "محمد سالم الغبان"، وزیر کشور عراق برای اطلاع یافتن از روند طرح امنیتی ویژه در مراسم اربعین امام حسین(ع) وارد کربلا شده بود.


انتهای پیام//
برچسب ها: حیدر ، العبادی ، داعش ، عراق ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار