ارومیه؛

81 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی متلاشی شد

فرمانده‌ی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: 81 باند تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در استان متلاشی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛، سردار «شرفی» در جلسه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سلماس افزود: امسال، افزون بر 3200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 3800 نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند که این آمار تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کنار مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان، برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز با همراهی نهادهای دولتی و خصوص مرتبط در راستای درمان معتادان انجام داده‌ایم و توسعه‌ی مراکز درمانی نیز در همین راستا در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

فرمانده‌ی انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در همین راستا شمار مراکز درمانی معتادان از 74 مرکز درمانی دولتی و خصوصی در استان در دو سال گذشته به 104 مرکز درمانی هم‌اکنون افزایش یافته است.

شرفی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 19 هزار نفر از اقشار مختلف مردم با مراجعه به این مراکز و قرار گرفتن در چرخه‌ی درمان، تحت مداوا قرار گرفته و سلامت خود را بازیافته‌اند.

وی گفت: در زمینه‌ی درمان و پیشگیری طرح‌هایی توسط نیروی انتظامی در دست اجراست که بر اساس آن باید هشت درصد مردم جامعه زیر پوشش آموزش مهارت‌های زندگی قرار گیرند که بر همین اساس فرماندهی انتظامی استان توانسته است در یکسال گذشته، این میزان را به 16 درصد افزایش دهد.

وی افزود: از آغاز سال تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از آحاد مختلف مردم در آذربایجان‌غربی آموزش‌هایی را در حوزه‌ی مقابله با شیوع استفاده از مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

سرهنگ «حسین رمزی» فرمانده‌ی انتظامی سلماس نیز در این جلسه از کشف 25 کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت 148 نفر توزیع‌کننده و قاچاقچی مواد مخدر به همراه 47 دستگاه خودرو دستگیر و توقیف شدند.

براساس این گزارش، در ادامه‌ی این جلسه با حضور مسئولان استان و شهرستان، نخستین مرکز کمپ ترک اعتیاد سلماس افتتاح شد.

این مرکز با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 6000 مترمربع و زیر بنای 565 مترمربع در 15 کیلومتری جاده سلماس به تبریز ساخته شده و ظرفیت پذیرش آن 60 نفر است.

سلماس یکی از شهرهای شمال استان آذربایجان‌غربی است که 90 کیلومتر با مرکز این استان فاصله دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ارومیه ، باند ، مخدر ، توریع ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.