آنچه در ذره‌بین این هفته گذشت؛

از صید بی‌رویه پرندگان مهاجر تا جریمه چند هزار تومانی برای مجازاتهای سنگین /زمین خواری‌ها همچنان ادامه دارد؟!

خبرنگار 20:30 در ذره‌بین دیشب سوژه‌هایی همچون مجازاتهای سبک برای جرم‌های سنگین و صید بی‌رویه پرندگان مهاجر شمال کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار ذره‌بین در اولین سوژه خود از ساخت یک ویلای خلاف درکنار یک ویلای در حال تخریب دیگر، گفت: موضوعی که در این بین قابل تامل است، این است که چرا جلوی ساخت این ویلا که خشت اول آن به تازگی ساخته شده است گرفته نمی‌شود؟ مسئله‌ای که اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نسبت به آن اعتقاد دارد و می‌گوید اگر ویلایی به صورت خلاف ساخته می‌شود از همان ابتدا جلو ساخت آن گرفته شود.
نیرو رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات حجم زیاد زمین‌خواری و عدم فرصت کافی برای رسیدگی را علت پیگیری این موضوع دانست .

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ادامه از مهاجرت پرندگانی گفت که موقعیت شهرهای شمالی کشور را دو چندان کرده است. پرندگانی که گرفتار دام‌هایی می شوند که در مناطق حفاظت شده برای آنان پهن شده است.

گزارش‌ها از صید روزانه 50 تا 60 پرنده خبر می‌دهد و این در حالی است که روزانه مجوز صید 4 پرنده داده به شکارچیان داده شده است. نکته جالب توجه این است که قیمت این پرندگان از 10 تا 50 هزار تومان است و با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود با این صید بی‌رویه چه مقدار سود به جیب صید کنندگان غیر مجاز و چه مقدار ضرر به محیط زیست وارد می‌شود.

خبرنگار ذره‌بین مجازاتهای سبک را سوژه سوم خود قرار داد. مجازاتهایی از قبیل جریمه چند هزار تومانی برای باز کردن مطب قلابی.

آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این خصوص گفت: برخورد قانون در یک جاهایی بسیار ضعیف است و هنوز قوانینی داریم که مجرم را به 4 هزار تومان محکوم می‌کند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجر ، مجازات ، جرم ، صید ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
سلام
در بعضی چیزها نمی توان اعتدال رعایت کرد
چون وقتی مزه ی آن زیر دندان آدم رفت جلو کسی را نمی شود گرفت
یا باید آزاد باشد و یا کلا ممنوع باشد

صید پرنده ها باید کلا ممنوع باشد
آخرین اخبار