جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

آمار مشمولان غایب حدود یک میلیون و 500 نفر است/ جریمه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای غایبین

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شرایط پرداخت جریمه و تعیین تکلیف مشمولان غایب از سربازی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار کمالی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص جریمه مشمولان وظیفه غایب اظهار داشت: عده‌ای از مشمولان از جمله افراد مقیم خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازی نیستند و نیروهای مسلح نیز تأکید دارد که تکلیف این افراد هرچه سریع‌تر روشن شود. لذا به‌منظور اجرای عدالت، تصمیم گرفته شد براساس لایحه بودجه سال 94 مشمولانی که بیش از 8 سال غایب و سن آنها حداقل 27 سال و حداکثر 50 سال است و کارایی لازم را برای نیروهای مسلح ندارند و خدمت آنها کنار سایر سربازان، روحیه سربازان را خراب می‌کند و کارایی آنها را نیز کاهش می‌شود با پرداخت جریمه تعیین تکلیف شوند.
 
وی افزود: میزان جریمه براساس حضور در داخل و یا خارج کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت تعیین می‌شود.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: میزان جریمه و نحوه اجرای این طرح براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد لذا در حال حاضر مبلغ 20 میلیون تا 50 میلیون تومان مد نظر است.
 
سردار کمالی افزود: کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده نکنند درسال 94 قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله محرومیت اجتماعی (پروانه کسب، اشتغال و وام) و دستگیری آنان اعمال خواهد شد و کسانی که آنان را به کار گیرند در اجرای قانون باید با آنها برخورد شود و برای بار نخست هزینه یک سرباز (بالغ بر سه میلیون تومان) و بار دوم هزینه سه سرباز را پرداخت کنند؛ این قانون در سال آینده مدنظر بوده دستگاه‌ها باید این موضوع را بدانند.
 
وی گفت: این مقررات برای سال 94 است لذا به مشمولان غایب تأکید می‌شود نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه میزان جریمه فردی که 8 سال غیبت کرده با فردی که 20 سال غیبت داشته متفاوت است، افزود: همچنین موضوع تحصیلات این که یک نفر زیر دیپلم و دیگری دکتری باشد خود در میزان جریمه تعیین کننده است، در واقع ما می‌خواهیم در سال 94، تمامی سربازان غایب تعیین و تکلیف شوند.
 
سردار کمالی اظهار داشت: تأکید ما بر جوانان و خانواده‌های آنها این است که با توجه به مقرراتی که در سال 94 درنظر گرفتیم از این فرصت استفاده کنند چرا که مشخص نیست مجدد این قانون برای سال 95 نیز تمدید شود. بنابراین خدمت سربازی و جریمه خود را مشخص کنند؛ نیروهای مسلح در سال 94 اعمال قانون خواهد کرد و ما نحوه اجرا و میزان دقیق آن را در آیین‌نامه‌ای که به‌زودی تنظیم خواهد شد مطرح می‌کنیم که البته نمایندگان نیز باید در این زمینه تصمیم بگیرند و در قانون بودجه 94 توسط هیئت وزیران تصویب شود.
 
وی با اشاره به اینکه افرادی که در خارج از کشور هستند می‌توانند از طریق سفارتخانه جریمه خود را پرداخت و افراد داخل می‌توانند نسبت به جریمه خود اقدام کنند، گفت: اکنون آمار مشمولان غایب حدود یک میلیون و 500 نفر است که می‌توانند اقدام کرده و در خصوص پرداخت جریمه تعیین تکلیف خود را انجام داده تا تکلیف سربازی‌شان مشخص شود.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این موارد از 1 فروردین 94 لازم الاجرا خواهد شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح می‌خواهد سربازان غایب تعیین تکلیف شود تا دیگر سرباز غایب نداشته باشیم. در سال 78، 360 نفر از مقررات خرید جریمه استفاده کردند.  
 
سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص فوتبالیست‌ها و موضوع کارت خرید معافیت آنها، اظهار داشت: در خصوص فوتبالیست‌ها دو مشکل وجود داشت، یک موضوع بحث نظام وظیفه بود که کارت آنها را ابطال کرده تعیین تکلیف صورت گرفت و آنها سرباز شناخته شدند و موضوع دیگر این بود که آنها جرم مرتکب شدند، بنابراین در این راستا پرونده آنها به مراجع قضایی رفته است. در حقیقت هم خود و هم آنهایی که در این زمینه مشارکت داشتند با آنها برخورد و پرونده‌شان رسیدگی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به جرم فوتبالیست‌ها باید رسیدگی شود و اگر واجد شرایط سنی بودند می‌توانند از خرید جریمه استفاده کنند.
 
سردار کمالی با اشاره به اینکه دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان و مال و ناموس مردم وظیفه شرعی ملی و قانونی هر فرد ایرانی است، افزود: در اجرای این وظیفه تمامی اتباع ذکور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند و به‌حق جوانان برومند جمهوری اسلامی همیشه تکالیف قانونی خود را به‌نحو احسن انجام دادند لیکن عده‌ای از افراد نیز از انجام وظیفه قانونی طفره رفته و مرتکب غیبت شده‌اند که باید پاسخگوی تخلفات خود بوده برابر قانون جریمه شوند.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: بنابر مقررات قانون خدمت وظیفه مشمولان کارشناس و پایین‌تر متولد 1355 به بعد، کارشناسی ارشد 53 به بعد، دکترای غیرپزشکی 51 به بعد، دکترای پزشکی متولد 1345 به بعد، در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند؛ این افراد می‌توانند خود را جهت انجام خدمت وظیفه معرفی کنند و چنانچه تا 22 بهمن به خدمت اعزام شوند، شش ماه اضافه خدمت آنها نیز بخشیده شده و به مراجع قضایی نیز معرفی نمی‌شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۷
با سلام من سیکل دارم ایا میتوانم امریه سربازی بگیرم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
یعنی اگر کسی در آمریکا بیست سال دارد زندگی می کند و کلا تابعه اونجا هست باید بیاد بره سربازی که کارت پایان خدمت بگیره که بعدش باش چیکار کنه؟
Germany
پیمان
۲۲:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
سردار کمالی آیا مشکلات پزشکی و جسمی افراد غایب تاثیری در تخفیف میزان جریمه دارد یا خیر ؟ اگر پاسخ مثبت باشد چه مواردی را شامل میشود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فريد
۱۹:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
طرح عادلانه ميباشد اما ميزان جريمه خيلي ناعادلانه مي باشد، ما كه كار نداشتيم از كجا ٢٠ ميليون بيارم، شايد بشه ده ميليون رو يكطوري تهيه كنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدي زاهدي
۱۳:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۳
بسيار طرح خوبي است در ضمن مبلغي كه در نظر كرفته شده عادلانست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۵۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
متولد 64 هستم.10 ماه خدمت کردم به علت شرایط روحی سربازی را نصفه تمام کردم چاره کار من چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
منو شما که رفتیم اولاده سال عذاب نکشیدیم در ثانی الان هم سی چهل میلیون پول نمیدیم .
Germany
فرشاد
۲۲:۴۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
اقایان کسری بوجه داریم به جای ایراد گرفتن دست به دست هم دهیم حتی اون بچه پولدارها کمک به بوجه کشور کنند اونایی که مدعی خدمت هستند به فکر اونایی که میخوان خدمت کنن باشن با این کاهشقیمت نفت ممکنه سربازها امکانات کمتری داشته باشند.ما نیاز داریم سیستم دفاعی کشور را تقویت کنیم بیایید مثل زمان جنگ هم جبهه و هم پشت آنرا حفظ نماییم
Germany
احمد
۲۲:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام علیکم
طرح خوبی است و می تواند در این اوضاع اقتصادی هزینه های سربازان و رفاهشان را تامین نماید و قطعا این دوستانی که اعلام نظر میکنند شاید قسمتی از نیروی انسانی را تامین نمایند ولیکن هزینه های سنگینی دولت می بایست صرف آنان نماید که فعلا کسری بوجه داریم
Germany
داریوش
۲۲:۳۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام
تجربه نشان داد افراد 30 به بالا خصوصا 35به بالا از توان جسمی کافی برخوردار نیستند و هدف از خدمت جارو زدن و...نیست هدف استفاده بهینه و آمادگی رزمی م باشد
از طرف دیگر این لایحه عالی کارشناسی شده می باشد .الان دولت از عهده هزینه های سربازان بر نمی آید شما که مدعی بی پولی هستید آیا می توانید هزینه های دولت را بدهید!!ا راه حل چیست؟مالیات را افزایش دهد؟؟که به دنبال آن افزایش قیمتها و تورم خواهد بود.پس حداقل هم بوجه دفاعی از این راه تقویت می شود و هم بخشی از هزینه هایی که سربازان کشور هستند تامین می شود و به دولت کمتر فشار وارد می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
سردار دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
پول پول پول.اه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
سلام دستتون درد نکنه بعضی ها واقعا نمی تونستن برن خدمت دمتون گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
من دو میلیون هم ندارم چه برسه 20 میلیون تو این اوضاع جهنمی که من دارم حاظرم یه تیر خلاص بهم بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
من متولد 63 هستم خدمت هم نرفتم همه میگن ما متخلف اما کسی چه میدونه خرج بیماری پدر را دادن
خرج 6 بچه را دادن یعنی چی کسی مید ونه من با مستاجری و خرج خانواده چطور خدمت میرفتم الان هم هزا و یک بدبختی و مشکلات دارم برای هزار تومان هم گیرم پس نا عادلانه قضاوت نکنید امثال ما بزرگترین جریمه را هم تا حالا دادیم چون همه جور مکافاتی کشیدیم از حقوق اجتماعی هم محروم بودیم
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۰۱:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
بيان ٤٠ يا ٥٠ مليون خدمتو بفروشن عوضش به سربازهايي كه ميرن خدمت ماهي ١ مليون حقوق بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
دمت گرم گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۲۲:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
من که با همه دشواری ها رفتم سربازی
و الانم پشیمونم که چـرا رفتم...
ولی به قول دوستمون اینا خدمت بکن نیستن!
همون بهتر که پول بگیرین و رهاشون کنید
ولی این پولا رو لطفــا تــکــــ خوری نکنید!
لااقل نصفشو هم بذارید روی حقوق سربازایی که پول ندارن و یا با عشق اومدن خدمت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
احساس پولداری بهم دست داد چون من که رفتم سربازی حداقل 20میلیون مونده جیبم نمیشه یک بار هم برم سربازی 50میلیون رو بدیم به من!
Spain
محمد رضا
۱۸:۴۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
اونهای که از این طرح طرفداری میکنن تا حالا تو سرمای -20 پست ندادن که بفهمن این قانون اوج بی عدالتی هست
United States of America
قاسم
۱۵:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
هزینه یک سرباز اگه 3 میلیون تومان است چراباید20 تا50 میلیون تومان جریمه شوند؟
Sweden
قهرمانی
۱۵:۲۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
درآمد و هزینه سالانه خانوار متوسط ایرانی (با اغماض) تقریبا برابر است. بنابراین پس انداز حتی به قیمت حذف بسیاری نیازها از سبد خانوار را اگر غیرممکن ندانیم،می توان گفت بسیار اندک است.
به شرایط فوق این را نیز اضافه کنید که فرد غایب به سبب محرومیت از ادامه تحصیل و استخدام و درآمد ثابت، اکنون در جایگاه مطلوبی نیست. اگر متاهل است با هزاران مخارج و مساله روبروست و اگر مجرد است که چه بدتر! وضعیت وخیم تر از اختیار زوجه بوده...
البته استثنا هم هست و افرادی هم هستند که حاضرند بسیار بیش از این بپردازند و البته قرار نیست به چیزی متهمشان کنیم. اما مگر این عده چند درصد از ۱.۵ میلیون نفر غایب بالای ۲۷ سال را در بر می گیرند؟
نگارنده نه اشاره ای به نیت و سبب این طرح دارد و نه از آن دلگیر است اما آقایان مسوول و صاحب اختیار:
قدری مردمی تر عمل کنید.
خیرالامور اوسطها...
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۴:۳۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سلام اگر عدالت باشد قانون باید یکی باشد چه فقیر چه غنی همه باید تکلیف قانونی را انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۲۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
بهتر بود دارایی های یه فرد فراری رو در میاوردن بعد درصدی از داراییهای اونو واسه خرید خدمت لحاظ میکردن تا جریمه اون بابایی که یه پیکان وانت داره خرج خانواده خودشو و پدر ازکار افتادشو میده با یه فوتبالیست میلیاردی یکی میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
دنبال پول مفت هستی؟ کور خوندی پدر جان! باید خودت زحمت بکشی و پول دربیاری مگه مردم نوکر شما هستن؟!
United Arab Emirates
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سلام به همه خدمت کرده
فکر کنم ده سال غیبت ومحروم از کلیه رفاهی تنبیه بزرگی بوده
Germany
علی
۱۳:۰۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
طرح بسیار خوب و عادلانه هست هم باعث افزایش ازدواج هم شغل میشه و غایبینم بعد از چند سال محرومیت به جامعه بر میگردن هم با مبلغ جریمه که پرداخت میشه میتونن وضعیت دفاعی کشور تقویت کنن وکسای هم که میگن درس خوندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
طرح خوبیه؟ عین بی عدالتی است.یعنی تبعیض بین دارا و ندار
Russian Federation
amir
۱۲:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سلام
سوال من این هست ایشون فرمودند : افراد 27 تا 50 سال روحیه بقیه سربازها رو خراب میکنند ؟ اما رفتار همکاران شما تو خدمت چه جوریه ؟ به نظر من روحیه رو میپکونه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
این خیلی بی عدالتی یعنی با پول میشود هرکاری انجام داد وبرای ثروتمندان این پولی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
این نشان بارز بی عدالتی است کسانی که برای کشور وقت وعمر خود را گذاشته وخدمت مقدس سربازی گذرانده اند بعد عده ای با خیال راحت پول بدهند خدمت خود را بخرندپس هرکس پول بدهد متواند اسوده باشد این مظهر بی قانونی عدالت انصاف است.دم از علی هم میزنند
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۹:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
دولت تدبیر باز فکر گدایی افتاد ای بابا فراری هستن پول هم که بهشان میدن بیا یارانه شان را قطع کن زن براشون نکاح نکنید استخدامشون نکنید بیمه نباشند تاغلط نکنند خدمت نرن
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۸:۵۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
دانشگاه پولی : شما کند ذهن هم باشی میتونی پول بدی بری دانشگاه مدرک بگیری بعد مدرکت با مدرک من که چند سال جزء بهترینها بودم هیچ تفاوتی نداره و هر دو از شرایط یکسان در استخدامی ها و پست هابرخورداریم
سربازی پولی : شما پول داری نمی تونی بری خدمت می خریش من پول ندارم نمیتونم برم خدمت ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
باسلام
من یک سوال دارم
به نظر شما با توجه به افت قیمت نفت آیا دولت نمیخواد با این ترفند بخشی از کمبود بودجه خودشو در سال94 جبران کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۸:۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سردار جان فوتباليستها چقدر لابي دارن كه تونستن قانون را عوض كنند بعدشم سرباز خونه ها ميشه فقير خونه اميدوارم نماينده هاي مجلس تصويبش نكنن دولتي ها كه نا اميديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
سلام در واقع یک ناعدالتی است کسی که پول داره سربازی نمی رود وکسی هم که پول ندارد سربازی باید برود
Iran (Islamic Republic of)
payam
۰۳:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
بازم نتیجه گیری با پول همه چیو میشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۰۱:۲۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
این چه قانونیه
کجاست عدالت ؟
وای بر ما
چجوری اون دنیا جواب پس بدیم ؟
تو امریکا یک جوان سیاه پوست را کشتن انگ نژاد پرستی زدند
شما با این قانون تمام جوونای مملکت رو به کشتن میدهید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
چه ربطی به پول داری و بی پولی داره.خوب شاید یکی دوست نداشته بره سربازی .یا یه مشکلی داشته.دست سردارم درد نکنه که این قانون رو گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
ﺳﻼﻡ ﻫﻤﻮﻃﻦ ﻋﺰﯾﺰ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻣﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭﻟﯽ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺭﺍﻩ ﻣﯿﺸﻨﺎﺳﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﯽ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﻻﻥ ۳۴ ﺳﺎﻟﺸﻪ ﻣﺘﺎﻫﻞ ۲ ﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭﻩ ﻫﺮ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺻﺤﺒﺖ ﺳﺮﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ‌ﺷﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ .!ﻃﺮﻑ ﺁﺩﻡ ﻣﯿﮑﺸﻪ ﻣﯿﺒﺨﺸﻨﺶ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﯾﻪ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﭼﻮﺏ ﻻﯾﻪ ﭼﺮﺥ ﻧﮑﻨﯿﺪ .ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺖ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻧﺪﺍﺭﻩ .
Iran (Islamic Republic of)
محمد شیخانی
۰۰:۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
لطفا یا قسطی بشه یا بمون وام بانکی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
قانون مذخرفیه ، باید همه برن خدمت چه پولدار چه بی پول ،
ضمناً فوتبالیست ها باید اولا به علت جعل کارت خدمت محاکمه بشن دوماً کسب درامدی که در این زمان داشتن توقیف بشه بعد هم برن سربازی، شما با این کارتان کلاهبرداری و جعل مدرک و سند را وجهه قانونی میدید و از طرفی القاع میکنیدکه هر که پول داره میتونه هرکاری را انجام بده و با دادن پول قانون را هم به نفعش تغییر بده ، فکر نکنم عدالتی که منصوب به مولا علی (ع) است با این عدالتی که تو نظام ماست هم خونی داشته باشه از طرفی سردار فرموده اند که بسیاری از این افراد دارای سن 27 تا 50 سال هستن و دیگر برای نظام کارایی ندارن اگر خوب نگاه کنید میبینید چقدر تو سپاه و ارتش افراد رسمی با این سن و حتی بالای 50 سال در حال خدمتن که به فرموده شما حتماً کارای ندارن ...... 
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
من ۲۴ سال دارم ومتاهلم و موقعیت سربازی رفتن رو ندارم برای کسانی که ۸ سال غیبت ندارن قانونی هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
من 50 تومن داشتم میرفتم 5 سال خدمت میکردم جم کنید بابا ......!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حلیمی
۲۳:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اعمال جریمه برای تعیین تکلیف انشاءالله که همون خرید خدمت نیست که اسمش رو عوض کردن.قانون برای خدمت سربازی باید سفت و سخت باشه و راه در رو نداشته باشه.سربازی مال پسراست و باید برن و درنظر گرفتن جریمه اصلا درست نیست چون یه جور راه فراره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
همین طرز فکر عقب افتاده ست که ما رو جهان سومی کرده! واقعا استلال بی منطقی دارید! 2 سال وقت گذرونی بیخودی چه نتیجه مثبتی داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
لطفا یکی جلوی این مدارک پولی را بگیرد.کارت پایان خدمت پولی،دکتری پولی،تراکم پولی و... .بس کنید رواج بی قانونی در کشور رو. بابا اونایی که پول ندارن چقدر باید هزینه کنند؟ جوونی، سلامتی،وقت ؟ و بچه پولدارها بدون هزینه همه ی مدارک فوق را می گیرند و آخرش برای مملکت تره هم خورد نمی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
منظور از غیبت هشت سال حتی دارندگان معافیت تحصیلی هم هست یعنی تمام کسانی که حداقل از سن 19سالگی انها هشت سال گذشته والا اگر تحصیل کردگان نباشند که یک ونیم میلیون جمعیت نمیشود
Kazakhstan
علی
۲۳:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
سلام متولیدن دهه 60 معاف یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
درود به رهبر عزيزم ولي خدايش پول سنگينيه
مني كه تازه تشكيل خونواده دادم و مستاجرم و كار وكاسبيه درست حسابي ندارم اينهمه پول از كجا بيارم لطفا قسط بنديش كنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۳
منی که سه ساله عقد کردم ولی هنوز نتونستم یه خونه اجاره کنم از کجا بیارم!!!برو خدا رو شکر کن!
Kazakhstan
علی
۲۳:۰۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
سال 94 مشمولانی که بیش از 8 سال غایب و سن آنها حداقل 27 یعنی چه؟18 مشمول باشه از 27 کمتر باید 26 باشه شما دوستان حساب کنید؟
به نظر من کاری به دانشگاه نداره نوشته که غیبت داشته باشه بیشتر از 8 سال معافیت تحصیلی مگه معافیت دائم هست نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
قانون وضع کنن 20 الی 50 میلیون بدن برخی مثل من دو بار سربازی بریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اقا دمتون گرم خداوكيلي يه عده جوونو از بلا تكليفي در ميارين ولي اقساطو بلندمدت كنين كه همه بتونن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۲۲:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اگه میشد بجای یکی دیگه رفت سربازی من حاضرم با۴۰میلیون دوباره برم سربازی. هرجای ایران که باشه... گرون نگفتم که مشتری شی... ناوی.
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۲۲:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اگه میشد بجای یکی دیگه رفت سربازی من حاضرم با۴۰میلیون دوباره برم سربازی. هرجای ایران که باشه... گرون نگفتم که مشتری شی... ناوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۳
من با 20 میلیون حاضرم!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این قانون بی عدالتی آشکاره فقط پولدارها فشار آوردن و شما هم تصویب کردید. خیلی ها هستند که سربازی نرفتن چون کار می کردن امورات زندگی رو بچرخونن و محتاج نامرد نباشن الان که این قانون رو گذاشتید بازم مستحق ها نمی تونن این پول رو تهیه کنن و به نظر شما عزیزان باید دستگیر بشن و زندگی شان از هم بپاشه احسنت به عدالت شما این عدالت رو علی به شما آموخته یا دشمنان علی؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
حرفاتون واقعا بی ربط هست، تمام این 1.5 میلیون پولدار نیستند نمونش خود من، شما مشکلتون جای دیگست!
Iran (Islamic Republic of)
ata
۲۲:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
۲سال جوانیمونو گذاشتیم خدمت کردیم هیچ لااقل این۲سال جزو سابقه بیمه حساب بشه چرا بابتش پول میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
اس اس
۲۱:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
من تو بدترین شرایط خدمت کردم که پول دارها بیان راحت بخرن تف به اون خدمتی که کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
به جاش دست کم 20 میلیون جلو افتادی ضمن اینکه 2 سال به کشورت خدمت کردی نه به این 1.5 میلیون نفر که حالا دنبال تلافی هستی!
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی زمانی
۲۱:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
با سلام, بنده متولد 1363 هستم و تا دو سال پیش مشغول تحصیل در دانشگاه و گرفتن لیسانس بودم و ازدواج هم نکرده ام, آیا این قانون شامل حال امثال من هم می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
با عرض سلام من که 35 سال سن دارم با 3تا بچه وکارگر هستم ومتاهل بودن در 18 سالگی ونبود کمک مالی نتونستم به خدمت سربازی برم الان چکار کنم نه میتونم برم سربازی نه پولشو دارم جریمه رو بدم
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۱:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این قانونو گذاشتن تا فقط مشکل فوتبالیستا حل شه وگرنه......
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این قانون کاملا به نفع افراد مرفع و کاملا به ضرر افراد فقیر و سربازان حال حاظر منتهی می شود بعبارتی بی عدالتی کاملا روشن است.
پدر من کلیه هاش هر دو از بین رفته دیالیزیه دو ساله و مادرم بیماری آسم داره و یه خواهر معلول حرکتی دارم خودمم سربازم کسی هم نیست جوابگو باشه ، نه درآمدی داریم و نه نون آور حتی ماهی 30 هزار تومن خشک خالی ینی روزی هزار تومن !
زمینای کشاورزیمون رو به مبلغ ناچیز می فروشیم خرج نون می کنیم .
حالا این عدالت کجاست ؟؟؟
کو ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۱:۰۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
خواهشا الان فرزندان ثروتمندان هستن که به سربازی نمیرن تازه فخرفروشی هم می کنن . پدرشون واسه شون بوتیک باز میکنه ولی دو تا از فرزندانم خون و جیگر می خورن خدمت می کنن شمار ا به خدای تان قسم این بیعدالتی را حذف کنید تا بچه های ما عقده ای نشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
مطمئناً رقم جریمه کمتر از این رقم هاست. چون خود دولت هم می دونه که با این رقم ها کمتر از ده درصد غایبان سربازی رو می خرن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
ظلم تمومي نداره هر كاري دلشون بخواد ميكنن قانون شده كيلويي عدالت هم بي معني شده مثل جريمه ماشين خوب سر كيسه اي دوختن كسي هم نيست جلوشونو بگيره كاسبي خوبي شده شايدم مجلسيا چيزي گيرشون مياد كه نرخاي نجومي رو تو اين تورم طاقت فرسا واسه مردم ميبرن حتما خودشون بي نياز از پول شدن
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۰:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
من زن و بجه دارم و دارم و برای جایی که کار میکنم 800 تا 900 هزار تومن به من دستمزد می دن با این حقوق ناچیز باید اجار خونه 350 هزار تومنی بدم سه تا قسط بدم که روی هم میشه 330هزار تومن و مابقی رو نگه دارم برای خرچ زندگی که فقط یک هفته رو جواب می ده چه جوری بیارم کم کم 20 میلیون بدم تا از خدمتی که نرفتم معاف بشم؟؟؟!!!!! . اگر هم برم خدمت زن و بچم و خرج زندگیشون و قسط های 27 درصدی بانک چی میشه؟؟؟ که اگه پرداخت نکنی 10 برابر می شه و حتما بعد از خدمت باید برم زندان. تو رو به امام حسین یه فکر بکنین که سرباز های متاهل که بچه دارن و خرج زندگی می دن به راحتی معاف بشن . به خدا فکر این مشکلات آدم رو دیوانه میکنه چه برسه که اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
سلام
من بیش از 10 سال است که نتونستم برم خدمت به این جهت که از 18 سالگی کار کردم و رو پای خودم ایستادم و درآمد کسب کردم و بعد تشکیل خانواده دادم و الان صاحب یک فرزند 2 ساله هستم. چند سوال دارم 1- به نظر شما من الان با یک فرزند 2 ساله اگه برم خدمت سربازی کی باید خرج زن و بچه من رو بده؟ آیا با حقوق ناچیزسربازی میشه یک زندگی رو چرخاند؟
2- اگر برم سربازی قطعا کاری که الان دارم رو از دست میدم و چگونه بعد از خدمت در آمد داشته باشم؟
3-دو سال دوری از خانواده و فرزند را چگونه تحمل کنم و اگر خدایی نکرده اتفاقی برای خانواده من رخ دهد آیا بزرگتری هست که به آنها رسیدگی کند؟
4- چرا قانونی برای معافیت افرادی که دارای فرزند هستند در نظر گرفته نمی شود؟
قانون جدید خرید خدمت سربازی نور امیدی بود در دل ما سربازان غایب که واقعا خوشحال شدیم که اعلام شد ولی آیا سردار عزیز من جوانی که ماهی یک میلیون حقوق میگیرم و اجاره خونه می دم و خرج زن و بچه دارم از کجا بیارم 20 میلیون بدم تا از خدمت معاف بشم؟؟؟؟؟!!!! و اگر این کار را هم نکنم باید برم خدمت و شغل و کسب و کارم را از دست می دهم که در آن زمان هم باید زن و بچه ام در چادر کنار خیابان زندگی کنند و گدایی کنند تا خرج زندگی خود را بگذرانند تا خدمت من تمام شود و تازه آیا در آن موقع کاری برای من پیدا شود و یا نشود این یعنی تباهی یک جوان ایرانی که می تواند با کار کردن چرخه اقتصاد این مملکت را بگرداند. خواهشا و خواهشا و خواهشا این موضوع را انعکاس دهید و چاره ایی بیاندیشید. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۲۰:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
جون سردار تخفیف بدی مشتری میشیم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
متاسفم دارم در کشوری زندگی میکنم که بی قانونی رو تبلیغ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
چه ربطی داره؟ شماها تا وقتی تاثیر کسری بودجه رو تو زندگیتون لمس نکنین درست نمیشین! اصلا متوجه موقعیت حساس دولت نیستین!!
Iran (Islamic Republic of)
lمسعود
۱۴:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
شما نمی خواد کاسه داغ تراز آش بشین خدا رو شکر انقدر کشور بدبختی نداریم که ب خواهیم کسری بودجه با این چیزا جبران کنن شما ها اگه مردید برید یارانه ها تون انصراف بدین .اینجا قانون برای بچه پولدار ها تصویب میشه کاری با بدبخت بی چارها ندارن . من با این قانون مخالفم این قانون نیست باید به فکر بچه های که به خاطره بی پولی و فقر خانوادگی نرفتن یه فکری . من سربازی رفتم تو این 6سال یک بار هم نشده از این کارت استفاده کرده باشم
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۲۰:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
لطفا به فکر سرباز فراری ها که غیبت هم داشتند باشید....
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
از قدیم و ایام خرید سربازی فقط واسه پچه پولدارا بود بهتر بگیم همش نقشه اس تا بچه های خودشون را از سربازی معاف کنند ما فقیر فقرا هم که هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
نق زدن هم مخصوص فقرا !!!
Iran (Islamic Republic of)
farshid
۱۹:۵۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این یعنی چه منی که رفتم خدمت پست دادم بی خوابی کشیدم گرسنگی کشیدم به خدا بعضی شب ها چیزی برای خوردن نداشتیم حالا اونی که بچه پول داره راحت کارتشو میگیره به ریشه اونایی میخنده که رفتن سربازی این عدالت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
بخیل نباشید، رفتی به جاش داری زندگیتو میکنی! اون بنده خدا 8 سال از همه چیز محروم بوده ضمنا خدمت کردن اون آدم نه شما رو پولدار میکنی که مشکلاتت حل بشه نه اونو فقیر! این چیزا رو بفهمین تورو خدا!!!
Germany
میلاد
۱۹:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
باسلام واقعا قانون عالیه هستش الان بابا بنده 37منم 18ساله دوتاخواهر بردار دیگه هم دارم بابام عمرا بره سربازی ولی اینجوری هم اون حل میشه مشکلش هم بابولی که میده یک کمک کوچک میکنه البته سردار کمالی باید افراد کم درآمد هم درنظربگیره ومبلغ کاهش بده واقعا قانون عالیه چون در بحران اقتصاد و بودجه کشور میتونه درآمد اون به کمک نیرو مسلح بیاد وهم مشکل خیلیا حل بشه.
France
حسن
۱۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بسم ا...
درجایی که این رقم پول را فقط یک نفر سر مردم کلاه میگذاره بهترنیست مسولین محترم فکری برای سالم سازی جامعه باتشویق جوانها به ازدواج از همین فرصت بکنند.هم خدا خوشش میاد وهم بنده خدا.مضافا به اینکه داوطلب خدمت بکشور اسلامی لایتناهی است.
الحمدا...
Iran (Islamic Republic of)
فتوحی
۱۹:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بی عدالتی غوغا میکنه کسر خدمت جبهه متعلق به همه بود نه عده ای خاص چرا فرزند من که متولد73 هست نباید بهره ای ببرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
من نظر شخصیم اینه کسی که از سربازی طفره میره ادم ترسو و باید کسی اونا رو جمع کنه ایران به این شخصیتها نیاز نداره من خدمت رفتم درس خوندم و الانم سر کاریم که افغانها انجام میدهند ولی هنوز با مدرک لیسانس این کاررا انجام میدم واز خدا راضی
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۹:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
آیا با پول همه چی حل می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
این آخر ظلمه که بچه پولدارا که این مبلغ براشون پول خردم نیست سریع میرن خدمت رو میخرن ولی اونایی که رفتن خدمت و 2 سال از عمر با ارزششون رو گذاشتن و تو سرما و گرما و هرسختی ای خدمت کردن هیچ چیزی عایدشون نمیشه و فقط باید بشینن و شاهد این بی عدالتی و تبعیض باشن واقعا آخر ظلمه ......)-:
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
مملکت، به کام پولدارهاست. یارانه حذف میشه به نفع اونهاست. دلار گرون میشه، ماشینهای آونها و فرزندانشون همه عوض میشه. حالا نوبت خدمت شد. پولدارها،... خدمت تعطیل شد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اگر به طور میانگین نفری 30 میلیون بگیرن ضرب در یک میلیون و پانصد نفر کن به به.... به به
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
خدا خیرتون بده من یه پسر 3 ساله با کلی مشکلات دارم واقعا دیگه نمیتونم برم سربازی ....فقط قیمتش خریدش یه مقدار بالاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اقای که از بیت المال دولت استفاده پزشک ویا تخصص غیره گرفتی تو هم دنبال ورقه خدمت هستی هفت سال استفاده کردی حالا دوسال هم ازصبح تا خدمت می کنی بعداز ظهر ها هم برای خودت کار کن دیگر شما دم از بیعدالتی حرف نزن خدا اجر دنیا واخرت بدهد هر کس قدم خیر ورمیدارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
تو این مملکت پول داشته باشی همه کار میتونی بکنی
بالاخره اختلاس های 3 هزار و 12 هزار میلیاردی و ... را باید از جیب مردم در بیارن دیگه!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
با سلام قانون خوبی ولی باید معافیت تحصیلی رو در نظر نگیرن یعنی کسی که چند سال توی دانشگاه درس خونده نباید با اونی که درس نخونده مقایسه بشه.هشت سال هم خیلی زیاده 5 سال زمان بهتری. در ضمن اونایی که میگن بی عدالتی هست و تبعیض موافق نیستم چون اول اینکه دارن جریمه میدن. و اینکه شاید مبلغ بالا باشه اما بازم 20-30 میلیون مبلغ ی نیست که فقط یه عده ادم خیلی پول دار بتونن پرداختش کنن. تازه قسطی هم بشه که احتمالش زیاده دیگه عالیه. شما هم که سربازی رفتین دم غیرتتون گرم. اما قر نزنید دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۸:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
خب خدا رو شکر ما که خدمت کردیم..برای بقیه دوستان هم دعا میکنیم..خدمت سخته ولی یه عمر خاطره واسه تعریف کردن داری...اینا هم مث پلیس راه ترفند میزنن واسه درآمد بیشتر
United States of America
محسن
۱۸:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
به نظر من باید بر اساس درآمدشون جریمه رو تعیین کنن مثلا اگر فوتبالیست یا بازاریه بسنجند چقدر توی این دوسال می تونه درآمد داشته باشه ازش بگیرن و از اون بدبختی که کارگرن کمتر بگیرن در ضمن برای پولدارها که پولی نیست و باید بیشتر هم بگیرن در ضمن تشویقی باشه برای کسانی که میرن خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
سلام خدمت سردار کمالی.
بنده یه روستا نشین هستم از کجا بیارم ۲۰ میلیون بدم وقتی خرج زندگی مو به زور در میارم. خواهشن یه فکری به حال این روستا نشینان بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
واقعا که پول دار بودن خوبه کسی که پول داره همه چیز داره حتی میتونندخدمتوبخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
به به بازم اینا پول لازم شدن بدبخت ماکه رفتیم سربازی و بدبخت اونایی که پول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
وای به حال قانونی که فقط برای چندتا آس و پاس فوتبالیست باید تغییر کنه. گریه یا خنده مسئله اینست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
باسلام سال 78خرید خدمت سربازی حدود 300هزارتومان بود
حالاباگذشت15سال چرااینقدر بالارفته یعنی حدود 100برابر
باکدوم معیارتورمی این اعدادرودرآوردن؟
Iran (Islamic Republic of)
habib
۱۷:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اینم راه گریز واسه فوتبالیست هاست قانون رو دور بزنن برن دنبال درآمدهای میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۷:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
قابل توجه اقایی که گفته جامعه چه امکاناتی براش فراهم کرده !!!!
1-امنیت عمومی.2- خدمات شهری شامل : آب/برق/تلفن ثابت و سیار / گازشهری/ آسفالت خیابانها و جاده های بین شهری / مراکز درمانی / /اتوبوس/قطار/ هواپیما / کشتی / مراکز ورزشی / مراکز تفریحی /مدارس/ دانشگاها / ......... البته قطعا خالی از اشکال نیستیم . ولی انصاف هم خوبه . بنظرم ایشون باید خیلی جوان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اگه این قانون تصویب بشه کارتم میدان سپاه آتیش میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
تو دیگه جقدر داغونی! به نظر من حتما برو پیش مشاور چون اصلا منطقی نیست که در مورد چیزی که آدم نه سر پیازه نه ته پیاز خودسوزی کنه! خداوند خودش بخل و حسد رو از دل ملت ما ریشه کن کنه انشالله!!!
Germany
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
پول كم اوردن از مردم بدبخت بيچاره كه به نون شب محتاج هستن ميخوان فشار بيارن اخه اين چه مسلموني هستش
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۷:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
متاسفم برای قانونی که با پول میشه دورش زد
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
اجرای عدالت$
اونایی که 27 سالشون غیبت ندارن و درس خوندن باید برن سربازی 'ولی اوناییکه تخلف کردن میتونن سربازیا بخرن.
این قانون خوبه وقتی که فارق التحصیلای ارشد و دکتری رو هم که غیبت ندارن هم شامل بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
حرف دل ما رو زدی آقا نیما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
باید فکر اساسی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
hessam
۱۷:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
خداکنه برای ما هم پولی بشه شرایطش .بخرم سربازیم رو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
به همین راحتی فوتبالیستهایی که کارت جعل کردند با 20 تا 50 میلیون معاف میشن.این قانون باید اجرایی بشه ولی فوتبالیستهایی که کارت جعل کردن باید جریمه بشن واز این قانون محروم بشوند.به این میگن عدالت.خدا این کشور اسلامی تو هست یا صاحب الزمان خودت حق این ظالمین را بده.خدا دلم گرفته .شما هم از امام حسین بترسید و این تاپیک را پخش کنید و در مورد این قانون وتبعیض ان یه گزارش تهیه کنید. رسانیدن امر حق طاعت است **ز زندان نترسی که یک ساعت است
Germany
م م س
۱۶:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
با سلام
فردي كه متولد ٦٣و ليسانس هستش و الان متأهل - شامل ٨سال غيبت نميشه ولي شرط سني ٢٧ سال رو ميگيره بايد چيكار كنه - اميدواريم بندي براي متأهلين هم داشته باشيد
Iran (Islamic Republic of)
کله پز
۱۶:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
هیچ گذشتی جایز نیست : یه مشت فراری بز دل ....خخخخخخخخخخخخخخخ ههههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spain
START709
۰۹:۴۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
من که خودم خدمت رفتم اونم 2سال تکمیل
ولی وقتی یک انسان به یک انسان میگویید بز دل خدا کنه یکی از مشکلاتی که اونها داشتن شما باهاش مواج شویید ببینیم بعد هم میگویید بز دل بنده خدا...................
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۶:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
شب میخوابن صبح پا میشن قانون تصویب میکنن.. اخه چ وضعشه بی عدالتی در مملکت اسلامی تا چ حد .. شرط میبندم علت تصویب این قانونم کم بودن بودجه و هدر دادن اون تو جیب یک سری از اشخاص بوده البته شاید به نفع و بخاطر فوتبالیستها هم تصویب شده باشه
۱۲
آخرین اخبار