دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

از استانداردسازی مناره‌های مسجد دانشگاه آزاد مرودشت تا جریانات روز دانشجو

مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین حوزه دانشگاه در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

غلامی‌سامان: چرا صدای اعتراض بیش از 200 دانشجو به گوش مسئولان دانشگاه آزاد نمی‌رسد؟

دبیر دفتر سیاسی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: جای تعجب است که صدای پایکوبی و اعتراض بیش از 200 دانشجو به گوش مسئولان دانشگاه آزاد نمی‌رسد! آیا این خود نمونه بارز ایجاد خفقان نیست؟

میرآخوری: ساختارشکنی برخی تشکل‌ها در دانشگاه تهران بحث جدیدی نیست!


دبیرانجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: متاسفانه رفتارهای مغایر با قوانین نظام و دانشگاه در دانشگاه‌ تهران عادی شده به طوری که سال گذشته نیز در این دانشگاه عکس سران فتنه در برنامه‌ای پخش شد و حضار شعار رفع حصر این افراد را سردادند.

انتظاری: اقتصاد ملی کشور مواد خام بنیان است/ مهم‌ترین الزام فضای مجازی نظام حکمرانی است


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: مواد خام بنیان بیشتر کارگرمحور است تا این که بر اساس نیروی فکر باشد، ما باید نظام مرکزی خود را در فضای مجازی ایجاد کنیم تا همگرایی ذهنی بوجود آید.

واحدی: سازمان ملل با اعلام موضع در قبال نقض حقوق بشر آمریکا از انفعال خارج شود


مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران گفت: سازمان ملل متحد می‌تواند با انجام وظیفه قانونی خود در قبال نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا این شائبه را از خود درو کند که گوش به فرمان آمریکاست و خود را از این انزوا و انفعال خارج نماید.

خلیل‌زاده: وزیر علوم نگاهی ویژه‌ به طرح تحول علوم انسانی داشته باشد

دبیر اولین انجمن علمی تحول در علوم انسانی ایران گفت: تخصیص بودجه‌های ویژه برای فعالیت‌های ترویجی و پژوهشی از سوی وزارت علوم برای انجمن‌های علمی تحول در علوم انسانی در راستای گسترش و نشر بیشتر گفتمان اصلاحی تحول در علوم انسانی امری لازم به توجه است

محسن هاشمی: انطباق مناره‌های مسجد دانشگاه آزاد مرودشت با استاندارهای میراث فرهنگی در دستور کار

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از تخریب و اصلاح مناره‌های مسجد دانشگاه آزاد واحد مرودشت مطابق با استانداردهای میراث فرهنگی خبرداد.

مسعودی: جریان‌های دانشجویی باید شأن رابط مردم و مسئولان بودن را حفظ کنند


دبیر جنبش عدالتخواه گفت: باید به نیازهای اساسی مردم رسیدگی شود و جریان دانشجویی و جریان حزب اللهی باید در تمام تجمعات و مشکلات مردم حضور داشته باشند و شان رابط بودن مردم و مسئولین را حفظ کنند.

پهلوان: چرا پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد؟


دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: پذیرش دانشجوی پولی که در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد و دانشجوی پولی در کنار دانشجویی که با زحمت وارد دانشگاه شده است قرار می‌گیرد، موجب ایجاد حس بی‌عدالتی بین دانشجویان شده است.

دیانی: تقسیم بندی جریان دانشجویی در شاخه‌های احزاب خیانت به دانشگاه است


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: تقسیم بندی جریان دانشجویی در شاخه‌های احزاب و گروه‌های سیاسی به نظر بنده بسیاری از بزرگان خیانتی است که به دانشجو و فضای دانشگاه می‌شود.

بیانی: طیفی در بدنه وزارت علوم به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در دانشگاه‌ها هستند

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: به برخی تشکل‌های دانشجویی گوشزد می‌کنم نزدیکی زیاد به دولت آفت دارد و نمونه آن نزدیکی دستگاه تحکیم وحدت در دهه ۷۰ به دولت بود که عاقبت خوشی نداشت و دست آخر منجر به شعار عبور از خاتمی شد.

خواجه سروی: جایگاه قوه مجریه سبب می‌شود بیشتری مطالبات دانشجویی از دولت باشد

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قوه مجریه در کشور جایگاه مهمی دارد لذا باید مورد بیشتری مطالبه‌گری دانشجویان باشد.

شیرکوند: سرنوشت کشور در دست دانشجویان است


استاد دانشگاه آزاد تهران غرب گفت: سرنوشت یک کشور به دست دانشجویان آن کشور رقم می‌خورد.

شریفی پاسندی: مسئولان با حضور در دانشگاه‌ها حرف دانشجویان را بشنوند


قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه جامع گلستان گفت: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم ضمن حضور مستمر در دانشگاه‌ها، ارتباط خود با دانشجویان را بیشتر نموده و دغدغه آنان را بشنوند که کمکی برای انجام بهتر امور و وظایفشان خواهد بود.

جلیلی: تنها راه باطل کردن سحر غرب نترسیدن و نگرانی از فشارهاست/ هنر بزرگ امام(ره) واقع بینی در سیاست خارجی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مراسم 16آذر گفت:تاریخ گواهی می‌دهد که در برابر انسان‌ها و منافع آن‌ها افراد و قدرت‌هایی بودند که این آزادی را بر نمی‌تافتند و در برابر حقوق ملتها می‌خواستند با منطق آن تکراری ثابت و همیشگی شان بایستند.

حداد عادل: آزادگی و حق طلبی از خصوصیات دانشجو است


حداد عادل ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و 3 شهید 16 آذر 32 تصریح کرد: پیاده روی بی سابقه به مناسبت اربعین حسینی(ع) از نجف به کربلا پیامی به محضر امام حسین (ع)است و استکبار جهانی بداند ملت ایران حسینی(ع) و دنباله رو خمینی(ره) است.

بلوکات: فضای تشکل‌های دانشجویی مخالفت با هر نوع استکبار خارجی و استبداد داخلی است


دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه فضای تشکل‌های دانشجویی مخالفت با هر نوع استکبار خارجی و استبداد داخلی است، گفت: فضای فکری دانشجویان ممکن است قرابتی با هر دو جریان داشته باشد، اما از طرف هر دو جریان سیاسی فعالیت‌های دانشجویی به نفع خودشان مصادره شود.

عارف: حمایت از تریبون خاص نباید در هیچ جریان دانشجویی وجود داشته باشد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت از یک تریبون خاص و وابستگی به یک جریان خاص نباید در هیچ گروه و جریان خاص وجود داشته باشد استفاده از همه ظرفیت‌ها برای همه به ویژه رشد علمی که سرمایه عظیمی در انقلاب بوده در اختیار ماست و برنامه‌ریزی برای سند چشم‌انداز جزو تعهدهای همه شماست.

رئیس جمهور : فرهادی در وزارت علوم راه میلی‌منفرد را ادامه می‌دهد

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: وزیر علوم جدید هم ادامه دهنده راه و مسیر عزیزان پیشین خود در دولت یازدهم خواهد بود. همان راهی که بنا بود میلی‌منفرد طی کند و نگذاشتند.

اسحاقی: وزیر علوم جلوی پروژه دولتی‌سازی تشکل‌های دانشجویی را بگیرد

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: دولتی‌سازی تشکل‌های دانشجویی در حال شکل‌گیری است در این رابطه باید به استقلال تشکل‌های دانشجویی اهمیت داده شود و از دولتی‌سازی تشکل‌های دانشجویی جلوگیری شود.

همتی: نباید تریبون دانشگاه با شعار "آزادی بیان" به نااهلان داده شود

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه از وزیر علوم انتظار داریم مشکلاتی که بر سر راه فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی وجود دارد را مرتفع کند، گفت: ابتدا باید به مشکلات تشکل‌هایی که در دانشگاه‌ها فعال هستند رسیدگی شود و بعد برای تأسیس تشکل‌های جدید اقدام شود.

محمدباقری: فرهادی بر اساس سند چشم‌انداز علمی جایگاه کشور را ارتقاء دهد


عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: وزیر علوم باید کشورمان را بر اساس سند و چشم‌اندازهایی که وجود دارد به قدرت علمی اول منطقه تبدیل و به جایگاه علمی برتر در دنیا برساند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گزارش ، خبر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار