معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم دانش‌آموزان رشته علوم تجربی از مجموعه دانش‌آموزان نظری در بعضی مراکز آموزش و پرورش به بیش از ۶۳ درصد رسیده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست علمی ـ تخصصی مشارکت در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: آسیب‌هایی که فنی و حرفه‌ای کشور با آن مواجه است نداشتن نگاه راهبردی و کلان در این حوزه به ویژه در حوزه پژوهشی است.

زرافشان با تاکید براینکه باید به نوعی از پژوهش‌ها دست پیدا کنیم تا تکلیف آموزشگران را روشن سازد، اظهار داشت: در مورد اقدامات راهبردی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با تحلیل برنامه‌ها انجام شود و دیوان محاسبات از خطای برنامه‌ها حمایت می‌کند یعنی سند تصویب می‌کنیم که سند مصوبی داشته باشیم، اما آنچه که انجام می‌دهیم داخل یک چرخه معیوب انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت بازار کار و اینکه بازار ما یک بازار خفته است که یا هیچ علامتی صادر نمی‌کند یا خواب‌های خود را به ما ارسال می‌کند، بیان داشت: برخلاف دهه هفتاد که توسعه رشته ریاضی در مدارس خیلی جدی بود و همه دانش‌آموزان مستعد به آن رشته، برای خواندن رشته پزشکی در سال آخر یا تغییر رشته می‌دادند یا زیست‌شناسی می‌خواندند، در حال حاضر این مسئله برعکس شده و در بعضی مراکز آموزش و پرورش، سهم دانش‌آموزان رشته علوم تجربی از مجموع دانش‌آموزان نظری به بالای 63 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: علت آن پالس کوتاه‌مدت و نابهنگام و ضروری بخش بهداشت است، چرا که دائم اعلام می‌شود 500 هزار فرصت شغلی است و همه اولیاء فکر می‌کنند این فرصت شغلی تا 10 سال دیگر پایدار است.

زرافشان خاطرنشان کرد: عدم جدیت و سخت‌کوشی عوامل زمینه‌ای فرهنگی است که مانع می‌شود تا دانش‌آموز در محیط کاری کارورزی را با دقت و علاقه‌مندی یاد گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشته تجربی ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار