بعد از اقرار یکی از اعضای سابق کمیسیون پزشکی؛

احتمال تعلیق کل ورزش برای دوپینگی‌ها!

فدراسیون بین‌المللی دو میدانی با ارائه یک لیست نام 150 ورزشکار را اعلام کرد که در لیست محرومین این فداراسیون قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون بین‌المللی دو میدانی دو لیست منتشر کرد که روی یکی از این لیستها نوشته شده است، "مظنونین" و روی دیگری نوشته شده است "افراد بسیار مشکوک".

شب گذشته عضو سابق کمسیون پزشکی در مصاحبه با تلوزیون آسمان اقرارهای جالب داشته و اعلام کرد که در رابطه با داده‌های خونی ورزشکاران بی‌توجهی‌های غیر عادی بسیار شده است.

در لیست منتشر شده نام 150 ورزشکار نوشته شده که در میان آنها نام قهرمانان المپیکی هم مشاهده می‌شود.

ورزشکارانی از کشورهای مراکش – کنیا- روسیه- اسپانیا- آلمان و همچنین دونده مشهور انگلیسی که جنجال‌های بسیاری هم ایجاد کرد به خوبی مشاهده شده و در این بین نام چهار ورزشکار ایتالیایی هم که دوتای آنها در گذشته دچار محرومیت‌هایی شدند هم مشاهده است.

در واقع می‌توان این لیست را تصویر سالهای 2006 تا 2008 میلادی زمانیکه پاسپورت بیولوژیکی برای ورزشکاران تعبیه نشده بود دانست و در این میان بخش اکثر مظنونین به دوندگان ماران- راه‌پیمایی و دوندگان مسافت مربوط می‌َشود.

شبکه آلمانی ARD را در واقع می  توان قهرمان هفته گذشته در این رابطه با مبارزه با دوپینگ دانست. این شبکه با نکته سنجی روزنامه نگاری خود و با ارائه مدارک و شواهدی از وضعیت دوپینگ در روسیه خبر داد و درخواست افتتاح یک پرونده در وادا در خصوص فدراسیون بین‌المللی دو میدانی شد که بارها متهم به سرپوش گذاشتن در را بطه با نحوه نمونه‌گیری دوپینگ شده است.

در ادامه این اتفاق رئیس کمیته بین‌المللی المپیک توماس باخ در اظهار نظری گفت: ما در انتظار کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه هستیم زیرا در رابطه با این مسئله تامل لازم را نداشته‌ایم و به سرعت از آن گذشته‌ایم.

ریچارد پوند رئیس اسبق وادا با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد و در خواست کرد که قانون در این رابطه با جدیت پیشرفته و قدرت خود را نشان دهد و برای مجازات مخاطبان کل ورزش کشورشان رد صلاحیت شده و در واقع تعلیق ورزشی برای آنها در نظر گرفته شود زیرا فقط در این صورت فشار لازم انجام شده و به نتیجه‌ای که می‌خواهیم، در آینده نزدیک می‌رسیم.

در ادامه این اتفاقات فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی در بیانیه‌ای تلاش کرد تا پاسخ اتهامات وارده را با ارائه تحقیقات بدهد و در ادامه بیان داشته که بحث مربوط پاسپورت بیولوژیکی در سال 2009 میلادی کلید خورده است که از ان زمان تا به حال داده‌های خونی با آزمایش‌های ادرار ادغام شده و بطور همزمان گرفته شده‌اند از طرف دیگر با توجه به شواهد موجود فردی که در حال حاضر اقدام به مصاحبه کرده « عضو کمیسیون پزشکی» در موقعیتی نیست که از نتیجه مطالعات و یا روند انجام آن اطلاعات داشته باشد و در عین حال فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی به منشور اخلاقی و کمیته اخلاقی فدراسیون اعتماد کامل دارد.

جالب این جاست که سباستین کوئه کاندیدای ریاست فدراسیون دو و میدانی در صفحه توئیتر خود در ادامه این اتفاقات نوشت: کمیته اخلاقی و وادا نقش حیاتی را برای فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی ایفا می‌کنند و آنها با اتهامات اخیر کار خود را در این رابطه تکمیل کرده‌اند. حالا آنها فقط می‌توانند در آینده اقدامات مناسبی در رابطه با شرایط بوجود آمده انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار