صادرات بخش کشاورزي تا 9 ميليارد دلار افزايش مي يابد

قائم‌مقام معاونت امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي از رشد صادرات محصولات کشاورزي به ويژه باغباني خبر داد و توان صادرات کشاروزي کشور از 4 ميليارد دلار کنوني تا 9 ميليارد دلار در افق برنامه ششم توسعه افزايش مي يابد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛جهانگير عرب  اظهار داشت : هم اکنون کارشناسان  روسيه در ايران حضور دارند تا زمينه واردات محصولات باغي از ايران را  متناسب با کيفيت اين بازار فراهم کنند.

وي افزود : وزير جهادکشاوري هم تاکيد دارد بازارهاي هدف محصولات کشاورزي و باغي ايران بيشتر شود که در بخش صادرات محصول انار در دست انجام است و تلاش مي کنيم به زودي به تراز مثبت برسيم.

عرب گفت : طرح هاي توسعه باغباني در اراضي شيب دار و داراي بارش مناسب در کنار طرح هاي توسعه باغداري با سامانه هاي آبياري تحت فشار در دستور کار است.

بنابراين گزارش در هشت ماه نخست سال جاري عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم3 و 79صدم درصدي از كل ارزش واردات ،برنج با 3 درصد،وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 2و83 صدم درصد، كنجاله سويا با 2و6صدم درصد و ذرت دامي با 2و7صدم درصد اختصاص داشته است.

بنابراين گزارش ايران بيشترين مزيت را براي توسعه محصولات کشاورزي در منطقه دارد و سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد ( فائو) ثبت کرده که ايران سرزمين کشاورزي است.

خودکفايي در توليد محصولات کشاورزي حداقل استعدادهاي اين بخش است و بايد براي راهبري بازار محصولات کشاورزي منطقه به ويژه کشورهاي حاشيه خليج فارس برنامه ريزي کينم و 25 درصد اشنغال در اقتصاد کشاورزي است.

از 17 اقليم کشاورزي جهان ، ايران ميزبان 11 اقليم است و امسال بيش از 3 و نيم ميليون تن سيب درختي توليد مي شود.

از توليد محصولات کشاورزي ايران در جهان سالم ترين است و در توليد ارگانيک حرف هاي زيادي براي گفتن داريم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، کشت ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار